Tanulmányautóként kezdte karrierjét a Ford GT, mely az 1960-as évek sikeres versenyautójának, a GT40-nek modern változata, később aztán valamivel több mint 4000 darab készült belőle. A vállalat alapításának századik évfordulója alkalmából született meg, ezért a 100-as motívum visszaköszön az első lámpák elrendezésében. Eredetileg kupénak tervezték, de a Wisconsin állambeli Genaddi Design Group több fantáziát látott a roadsterben, ezért megcsinálták.

Még a Ford sem állt útjába a fedetlen GT-nek 1

2005-ben, a SEMA Show-n mutatták be az első GTX1-et, és akkora siker lett, hogy a Ford sem zárkózott el az átalakítás elől, így engedélyezett átalakítócsomag formájában lehetett megvásárolni a fedetlen GT-ket. 38 ezer dollár ellenében építették át az autókat, de ez a 33-as példány ennél több mint 10 ezerrel többe került. Ez főleg a pohártartót is magába foglaló kényelmi csomagnak és az egyedi Sparco-üléseknek köszönhető. Alumínium karosszériáját pirosra fújták, a tetőpanel pedig karbonból készült.

Még a Ford sem állt útjába a fedetlen GT-nek 23

Azt nem tudni, hogy pontosan mennyi GTX1-es készült, az azonban biztos, hogy ha már hozzányúltak egy ilyen eleve ritkaságnak ígérkező autóhoz, akkor nem álltak meg a karosszériánál. Az 5,4 literes, kompresszoros V8-as ebben már nem 550, hanem 700 lóerős. Hozzá hatsebességes kézi váltó és sperrdiffi is jár. A konkrét darab értékét is nehéz megtippelni, hiszen rendkívül ritka autóról van szó.

Még a Ford sem állt útjába a fedetlen GT-nek 24