A Ferrari 488-as hamarosan átadja helyét utódjának, az F8-asnak. A csúcsmodellnek azonban még akadt egy nagyon fontos feladata mielőtt a gyűjtők garázsába távozik. A Ferrari 488 Pistának körbe kell szaladnia a Nürbrugringen a lehető leggyorsabban.

Igazán izgalmas feladat, hiszen a változatos domborzatú pályán több mint 70 kanyar van és közel 21 kilométer hosszú. Olyan autók vannak a legjobb tíz között, mint a Dodge Viper legmérgesebb változata vagy épp a Porsche 911 GT2 RS Manthey-Racing által hangolt verziója. A 488 Pistának nincs könnyű dolga, tűzereje viszont bőven akad.

Az olasz sportkocsi 3,9 literes V8-as motorján két turbófeltöltő figyel, a teljesítménye így 720 lóerő. Nyomatékból 770 Nm áll rendelkezésre. 7,6 másodperc alatt gyorsul, de nem 100-ra, hanem 200 km/órás sebességre.

Christian Gebhardt, a Sport Auto magazin tesztpilótája nagyon jól ismeri a pályát, ő futotta meg az autóval a referenciakört. A Ferrari 488 Pistán Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 gumik voltak. Az idő pedig hajszállal 7 perc feletti lett, itt meg is nézheted: