Mihez kezdjen az ember egy hatéves Toyota Yaris TS-sel? A választ egy közel-keleti ügyfél kérésére egy középnyugati tuningműhely adta meg.

Ez a Toyota nagyon nem hibrid! 1

Aaron Miller, az Nth Moto tulajdonosa nem szereti az átlagos feladatokat. Ezért is tolta félre a szokásos szupersportautó-átépítéseket egy olyan projekt kedvéért, amiben egy csajos kisautóból kellett valami eszementet építenie. A megbízás Bahreinből érkezett, és az ügyfélnek voltaképpen csak két megkötése volt: a teljesítményt tessék legalább megháromszorozni, és ne építsenek be mindenféle szedett-vedett alkatrészt, legyen minden Toyota. Esetleg Lexus. Az illető ugyanis ezeknek a japán márkáknak volt a nagy rajongója is ismerője, garázsa tele volt különleges, egyedi autókkal. Ezúttal viszont maga szeretett volna egyedit alkotni – és itt jött a képe az Nmoto.

Ez a Toyota nagyon nem hibrid! 33

Utóbbiaknak az első percekben rá kellett ébredniük, hogy nem normális projektre bólintottak rá. Az ügyfél ugyanis eredetileg megfeledkezett egy harmadik kívánságról: az automata váltóról. A manuális erőátvitel kizárt volt, a Yaris TS eredeti automata váltója viszont nem bírta volna el a megnövelt terhelést. Így végül egy régi Toyota nyomatékváltót építettek be – illetve építettek volna, ha lett volna hely az autóban. Elég volt azonban kivágni néhány szeletet a padlóból, és máris mehetett tovább a projekt.

Ez a Toyota nagyon nem hibrid! 34

 

Az 1,8 literes 2ZR-FE blokkra hatalmas Garrett turbót akasztottak, új hajtókarokat és dugattyúkat építettek be, és számos további belső elemet módosítottak. A képet hengerenként azonos hosszúságú csővel szerelt leömlők teszik teljessé.

A technika azonban majdhogynem mellékes, már amennyire egy 400 lóerős 1,8-as a háttérbe szorítható. Az utaskabin és a motortér is rószaszín festést kapott, pinkek az ülések és a szelepfedél. Hogy miért? Miért ne!

Ez a Toyota nagyon nem hibrid! 35