Negyvenéves lett a Subaru és a harmadik konstruktőri bajnoki címet is átvehették a WRC-ben, ezt pedig az Impreza 22B STi-vel ünnepelték meg a japánok. Jól láthatóan ez az Impreza kiszélesített, kétajtós változata, de ennél jóval nagyobb változás is akad, mert Japánban komolyan vették a feladatot. 1998 márciusa és augusztusa között készültek ezek az autók. A japán piacra szánt 400 példány pillanatok alatt elkelt, exportra pedig csak 24 darabot csináltak.

Tömve van technikával az Impreza 22B 1

2,2 literes, négyhengeres boxermotorját kézzel szerelték össze, kovácsolt dugattyúi vannak és nagyobb turbófeltöltőt is kapott a 22B. Természetesen a gyári adatok szerint ez is csupán 280 lóerős, mellé 363 Nm nyomatéka van, de a valóságban jóval többre képes a kupé Impreza. Képes nagyjából 3 másodperces százas sprintre is, ami mai szemmel is könnyfakasztó.

Tömve van technikával az Impreza 22B 29

Nagyobb fékek kerültek alá, melyekhez elöl 4, hátul 2 dugattyús nyergek vannak, Bilstein gátlók és a differenciálzár-vezérlő modulnak köszönhetően az összkerékhajtása is ügyesebb a kanyarokban. Többtárcsás kuplungja van és ötgangos kéziváltója. Szóval bőven van benne technika, a mérnökök célja kifejezetten az volt, hogy közelebb álljon a raliautóhoz.

Tömve van technikával az Impreza 22B 30

41 287 kilométer van a 196-os sorszámú darabban és ahogyan az a képeken is látszik, kiváló állapotnak örvend. Ehhez jön még az autó ritkasága is, így picit sem meglepő, hogy 36,5 millió forintnyi összegért lesz rá vevő.

Tömve van technikával az Impreza 22B 31