A Ferrari Testarossa az a sportautó, mely ugyan 1984-ben jelent meg, de az ék alakú formát, a széles hátsót és legfőképpen a sűrűn rácsozott oldalát nem lehet elfelejteni. 12 éven át gyártották – közben persze frissítették is az olaszok – és ez volt a Ferrari aktuális, 12 hengeres csúcsmodellje. A Pininfarina tervezte forma légellenállási együtthatója 0,36, ami sokkal jobb a nagy rivális Countach 0,42-es értékénél.
A 4,9 literes, V12-es motor azért különleges, mert a hengerszöge 180 fokos. 385 lóerőt teljesít 6300-as fordulaton, 4500-tól pedig 490 Nm nyomaték áll rendelkezésre. 5,3 másodperces százas gyorsulása és 290 km/órás végsebessége ma is figyelemre méltó. De vajon képes-e hozni ezeket az értékeket több mint harminc év elteltével?
Épp felújítják ezt a piros Testarossát, melynek a motorját is rendbe szeretnék szedni egy kicsit, ezért megmérték, mennyit tud 32 év után. A gyári adatok, tehát a 385 lóerő főtengelyen mérve igaz, tehát a keréken 320 lóerő körüli teljesítmény már igazán jónak számít. Ilyen esetben 15-18% veszteséggel lehet számolni.
A mérés után a Testarossa 321 lóerőt teljesített, ami közel 370 lóerő a főtengelyen. Márpedig ez nem nagy veszteség három évtized alatt. Különösen, ha figyelembe vesszük azt is, hogy az amerikai modellek – ahogyan ez is – valamivel gyengébbek voltak az eltérő szabályozások miatt.
Ha másért nem is, pusztán a 12 hengeres hangja miatt is érdemes megnézni és legfőképpen meghallgatni a videót: