1934-ben meghal Paul von Hindenburg, a német birodalmi elnök és ezzel együtt Adolf Hitler veszi fel a vezér és birodalmi kancellár címet, így saját kezében egyesítve az államfő, a miniszterelnök hatáskörét, a pártvezérség megtartásával együtt. Európában tehát egy meglehetősen sötét korszak kezdete, de az óceán másik oldalán másképp alakulnak a dolgok.
Franklin D. Roosevelt az amerikai elnök, javában épül a Golden Gate híd és megszületik a Suburban, mely 2019-ben ünnepli 85. születésnapját. Rengeteg nagy túlélő van az autóiparban, de mind közül a Suburban a legrégebbi típus. A Suburban nevet egyébként több márka is használta kezdetben, mindenhol az alvázas alapokra helyezett, zárt karosszériájú, személyszállító változatokat jelölték vele. Ma ezeket csak szabadidő-autóknak, vagy SUV-knek hívjuk.
Akár nyolc utas is elfért a korai Suburbanek belsejében, de csupán két ajtaja volt az autónak. A beszállás ugyan nem a legkényelmesebb így, de a teherautós technikára épülő gépet rettentően sok célra tudták használni. A közelgő háború alatt mentőautók és katonai csapatszállító járművek születtek Suburbanból vagy éppen 3,25 köbméternyi rakterű furgonok. Egészen a harmadik generációig megmaradtak a sorhatos motorok, de a 3,4 literről (60 lóerő) idő közben akár 3,9 literesre bővült a hengerűrtartalom.
1953-ban volt először elérhető a modell automata váltóval (GMC márkajelzéssel, egy évvel később Chevrolet alatt is) és ebből készült a Canopy Express változat, mely tulajdonképp egy mozgó bolt. Ez az a furgon, melynek oldalán nyitott kiállítóhelyet alakítottak ki. Zöldségesek vagy újságosok használták. A Canopy Expressek a második világháború utáni urbanizáció áldozatai lettek.
1955-ben a negyedik generációs Suburban kínált először V8-as motort és összkerékhajtást, a 60-as évekkel meg új stílus és független első futómű került az autó alá. Egészen 1967-ig kellett várni arra, hogy a hátul ülő utasok is külön ajtót kapjanak. Minden eddiginél nagyobbra nőtt, már 5,5 méteres lett a Suburban.
Minden luxussal felszerelt, 5,7 méteres, akár 2,7 tonnás autó a legfrissebb változat, mely messze van már a 85 évvel ezelőtti 60 lóerős modelltől. Az új Suburban 6,2 literes V8-asa 420 lóerős. A General Motors egyik legnépszerűbb termékének történetét videóban is összefoglalták a 85. évfordulóra:
Itt pedig látható, hogyan alakultak a generációk a 30-as évektől napjainkig: