A közelmúltban mutatta be a Mazda az első sorozatgyártású, teljesen elektromos autóját, az MX-30-ast, mely a kor divatjának megfelelően egy szabadidő-autó, csak épp furán nyílnak az ajtók rajta. Azonban nem ez az első kísérletük a témában, még a Mazda Research Europe, tehát a japánok kutatásért és fejlesztésért felelős európai részlege dobta össze 25 évvel ezelőtt ezt az aranyos, villanyos kisautót, a LEM-et.
A 90-es években a jelenlegi német kancellár, Angela Merkel még környezetvédelmi miniszterként tevékenykedett és tárgyalásokat folytatott különböző országokkal és autógyártókkal, hogy 2000-ig az autók 10%-a elektromos hajtású legyen. Ez a kezdeményezés adta az ötletet Christian Schultzének, aki a Mazda fejlesztési részlegének igazgatója volt. Ő a Darmstadti Egyetem hallgatóival közösen építette meg a LEM (Light Electric Mobile) prototípust.
Christian Schultze terve eredetileg az volt, hogy egy Mazda MX-5-öst alakítanak elektromossá, ám a vezetés ezt nem találta jó ötletnek, így egy piros Mazda Carolt küldtek helyette. A kei car mellé 20 ezer német márka is tartozott, hogy legyen miből kivitelezni a villanyautót, melynek négy utast kell szállítania és az akksikat a padló alatt, valamint a motortérben kell elhelyezni.
A LEM 36 lóerős lett és nagyjából 100 km/óráig tudott felgyorsulni, de számos díjat nyert, köztük a villanyautóknak rendezett Monte Carlo Rallyt is. A Carol elektromos változatán dolgozó hallgatók közül több jelenleg is az autóiparban dolgozik, méghozzá olyan vállalatoknál, mint a Lamborghini vagy a Daimler.