A Road & Track az egyik legnagyobb múltú autós magazin, melyet még 1947-ben, New Yorkban alapított két barát, Wilfred H. Brehaut és Joseph S. Fennessy. Az alapítás idején még két év alatt adtak ki összesen hat lapszámot, aztán persze beindult az üzlet és folyamatosan emelkedett, az internettel pedig minden eddiginél jobban terjedt.

A Road & Track magazin minden évben megválasztja a legjobb sportautót, amit nem találomra adnak. Rengeteg mérés és összehasonlító teszt előzi meg a döntést. Versenypályán és hegyi átkelőkön futják a kilométereket a legkülönfélébb autókkal. Az idei év azonban nem kis meglepetést hozott. Az erős mezőnyben minden autó nagy esélyekkel indult.

Meglepő vége lett az év sportautója választásnak 1

A végső megmérettetésen az alábbi autók szerepeltek:

  • BMW M2 Competition
  • Chevrolet Corvette
  • Hyundai Veloster N
  • Lamborghini Huracan Evo
  • Lexus RC F Track Edition
  • Lotus Evora GT
  • Mazda Miata RF Club
  • McLaren 600LT Spider
  • Nissan GT-R Nismo
  • Porsche 911
  • Toyota Supra

A BMW M2-es az egyik legélvezetesebben vezethető BMW, a Corvette pedig középmotoros elrendezésével és remek árával jó eséllyel indult a címért. Aztán ott vannak az olyan tapasztalt versenyzők, mint a Porsche 911 vagy a Lotus Evora. Visszatért a Toyota Supra és be is válogatták a legjobbak közé, akárcsak az idén harmincéves Mazda MX-5-öst. A nagy megmérettetést végül mégis ez nyerte:

Meglepő vége lett az év sportautója választásnak 9

Igen, a Hyundai Veloster N. Egy elsőkerék-hajtású, izmos kompakt, amit négyhengeres turbómotor hajt. A Road & Track újságírói imádták a váltóját, a hangos kipufogóját és a kormányzását, melyre egyesek azt jegyezték meg, hogy a BMW ilyet ma nem tud. Ár-érték arányban is remek helyen végez a Hyundai Veloster N.

Technikáján osztozik az európai i30 N-nel a Veloster N. A 2 literes, turbós négyhengeres motor 275 lóerőt ad le 6000-nél és 353 Nm nyomatéka van 1500 és 4000 között. N módban teljesen személyre szabható az autó, ebben is gázfröccsöket ad visszaváltáskor az elektronika és elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet kap. 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.

A Veloster N ára 28 ezer amerikai dollár, tehát nagyjából 8 millió forintnak megfelelő összegért gurítható haza.