Tiszta lappal indított a formatervező, Nori Harada, amikor a Zagato és a Lamborghini közös autóját alkotta. Azonban ekkoriban érkezett meg az új számítógéppel megtámogatott tervezőasztal, melynek nyoma maradt az autón. Négy hónap alatt született meg a semmiből az autó, mert valójában ez volt az egyik legelső autójuk, amelyet teljes egészében a digitális tervezési és gyártási folyamat keretében született. Épp ezért még méretarányos modellekre sem volt szükség a Raptorhoz.
Ezzel a futurisztikus modellel szerették volna betölteni a Diablo és a Canto közötti űrt. A Zagato Raptort be is mutatták az 1996-os Genfi Autószalonon, de sorozatgyártású autó nem lett belőle, maradt egyszeri koncepció. Ennek megfelelően telepakolták csupa érdekes megoldással. Ilyen a szélvédővel együtt felfelé emelkedő tető, mely könnyű beszállást biztosít az utasoknak. Ráadásul a Zagatora jellemző duplapúpos tető külön is levehető, így nem csak kupéként, hanem roadsterként is használható az autó.
Akik próbálták, mind elismerően nyilatkoztak az autóról, melynek váza alumínium, a karosszériája pedig karbon, a kerekei pedig magnéziumból készültek. A hajtást azonban már máshonnan is ismerhették. Mégpedig a Diablo VT-ből. A dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes V12-es könnyedén vitte a 300 kg-mal könnyebb Raptort. Az 5,7 literes motorral a Zagato sportautója 4 másodperces 100-as sprintidőre képes. A menetstabilizáló elektronikát és az ABS-t nem rakták bele, mert csak felesleges súlynak ítélték.
Gyűjtők közt cserél gazdát a Zagato Raptor, mely tökéletes állapotban van, így bármikor begurulhatna egy Concours d’Elegance-ra. Most a Sotheby’s Abu-Dzabiban rendezett aukcióján kerül kalapács alá és a becslések szerint nagyjából 400 millió forintnak megfelelő összeget fog kicsengetni érte a következő gazdája.