A Ferrari sok szempontból újító, de a slusszkulcsot meglepően sokáig tartották meg hagyományos formájában. Még a turbómotorral szerelt Ferrari California T-ben és a 488-asban is ilyen pajzs alakú, piros, rendes tollú kulcs szolgált a nyitásra, zárásra és indításra:
Aztán Maranellóban is belátták, hogy vannak bizonyos apróságok, amiket el kell engedni a modern korban és a kulcs is ilyen. Ezért aztán modernebb, de még mindig piros kulcsot kaptak az autók, így a Portofinoban és például a GTC4 Lusso-ban sem kell a gyújtáskapcsolót keresni, elég a kormányon lévő Start gombot megnyomni és máris indul a motor.
A napokban bemutatott Ferrari Roma azonban nem csak formájában hoz újat. A letisztult sportautó belterének egyik fontos eleme az érintőképernyő alatti részen található Ferrari logó. Nos, az épp az autó kulcsa.
Kézbe fogva így néz ki. Egyetlen, egészen méretes Ferrari jel az egész, melynek a hátulján találhatóak a gombok és tökéletesen illeszkedik a műszerfalba: