A Ferrari sok szempontból újító, de a slusszkulcsot meglepően sokáig tartották meg hagyományos formájában. Még a turbómotorral szerelt Ferrari California T-ben és a 488-asban is ilyen pajzs alakú, piros, rendes tollú kulcs szolgált a nyitásra, zárásra és indításra:

Szakít a hagyományokkal a Ferrari 1

Aztán Maranellóban is belátták, hogy vannak bizonyos apróságok, amiket el kell engedni a modern korban és a kulcs is ilyen. Ezért aztán modernebb, de még mindig piros kulcsot kaptak az autók, így a Portofinoban és például a GTC4 Lusso-ban sem kell a gyújtáskapcsolót keresni, elég a kormányon lévő Start gombot megnyomni és máris indul a motor.

Szakít a hagyományokkal a Ferrari 17

A napokban bemutatott Ferrari Roma azonban nem csak formájában hoz újat. A letisztult sportautó belterének egyik fontos eleme az érintőképernyő alatti részen található Ferrari logó. Nos, az épp az autó kulcsa.

Szakít a hagyományokkal a Ferrari 18

Kézbe fogva így néz ki. Egyetlen, egészen méretes Ferrari jel az egész, melynek a hátulján találhatóak a gombok és tökéletesen illeszkedik a műszerfalba:

Szakít a hagyományokkal a Ferrari 19

Neked melyik tetszik jobban?
Hagyományos kulcs
22% (194)
Modern távirányító
17% (156)
Mindegy, csak Ferrarit nyisson!
61% (549)