Némi tanácskozás után a FIVA, vagyis a Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége úgy döntött, hogy nem minősülnek veteránnak azok az autók, melyeket elektromossá alakítottak át. A közelmúltban ez egyre nagyobb trend, még olyan autógyártók is beszálltak ebbe a buliba, mint a Jaguar vagy épp a Volkswagen, akik most az EV West segítségével alakítottak villanyossá egy 1972-es Type 2 kisbuszt.

Fürgébb és csöndesebb lett az 50 éves Transporter 1

Egyesek szerint néhány klasszikus autónak pont a túlélést jelenti az elektromos hajtás, hiszen például fellelhető motor hiányában így mozgóképessé lehet tenni egy menthető karosszériát. A Volkswagen szerint az e-Up! és az e-Golf hajtáslánca könnyen alakítható bármilyen öreg autóhoz. Ezt bizonyítja ez a szépen felújított, krémszínű és fehér T2-es is, melyben már nem a 60 lovas, léghűtéses boxermotor dolgozik.

Fürgébb és csöndesebb lett az 50 éves Transporter 31

2017-es évjáratú e-Golf volt a donor, ebből került át a 35,8 kWh-s akksicsomag és az elektromotor a VW T2-esbe. Így minden eddiginél fürgébb és erősebb lett, hiszen 136 villanyos ló viszi. A töltőcsatlakozót a korábbi üzemanyagbetöltő nyílás alá tették, így kívülről semmi nyoma nincs annak, hogy elektromos lett a T2. Hogy a plusz súly ne jelentsen gondot, a fékrendszert is kicserélték, továbbá független futóművet kapott az autó. Nagyjából 200 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Egyetlen hiányossága van: a léghűtéses boxer hangja.

Fürgébb és csöndesebb lett az 50 éves Transporter 32