1981 júliusában kezdődött meg a 8-as BMW fejlesztése, mely aztán csak az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Az E31-es 1,5 milliárd német márkába került a BMW-nek és ez látszik is rajta. A modern formát CAD programokkal tervezték és nagy figyelmet fordítottak a szélcsatornás tesztekre. Az ék alakú, hatalmas túrakupénak nincs B oszlopa, ablakai keret nélküliek, bukólámpás és szívó V12-es motor hajtja. (Aztán persze megérkezett belőle egy kisebb, V8-as is a mértékletesség jegyében.)
Miután megérkezett az 1990-es években a recesszió, az M8-as csúcsmodell végül nem jutott el a sorozatgyártásig. A Motorsport részleg azonban nem hagyta veszni az összes fejlesztést, inkább nekiálltak faragni az S70B56-os blokkot. A 850 CSi motorja 375 lóerőt ad le 5300-as fordulaton, nyomatékból 400-től 550 Nm akad. Kormányzása közvetlenebb, futóműve alacsonyabb és keményebb, de talán a legfontosabb elem a hatsebességes kézi váltó. Ezeken kívül erősebb fékek, jobb hűtés és hátsókerék-kormányzás is járt hozzá. 1510 példány készült belőle.
Állítólag ez az egyetlen olyan példány, mely Alpesi fehér fényezés mellett Lotus fehér bőrbelsőt kapott. Ráadásul épp az Egyesült Államokban talált vevőre, ahová csak 225 darab 850 CSi jutott el. Ez volt a 205. átadott autó. A mindenütt hófehér autóra rengeteg pénzt költött a tulajdonosa, ahol kellett, ott az esztétikára is. Felújították a váltóját és a motor is járt már az autón kívül.
Tulajdonosa a Bring A Traileren hirdeti a mindenütt fehér 850 CSi-t, mely igazi gyűjtői darab. A részletesen dokumentált előélettel garantáltan beindul a licitháború.