Ha láttad az 1981-es Ágyúgolyó futamot, akkor biztosan megragadt az a fekete Lamborghini Countach, amin nem csak hátul, de elöl is volt szárny, akadt rajta hatalmas antenna, de a legbetegebb mégis a 12 kipufogócső volt a végén. Ez az a film, amiben Farrah Fawcett mellett Burt Reynolds, Roger Moore és Jackie Chan is játszott. Meg rengeteg különböző autó. A cél az volt, hogy a lehető leggyorsabban jussanak el parttól partig, méghozzá Amerikában.
Őrült ötletnek tűnik a közúti száguldozás, de ez a jelenség nem csak a filmben létezik. Sőt, a film csak nagyon későn dolgozta fel a témát, mert már az autózás hajnalán voltak olyan elvetemült figurák, mint a versenyző, Erwin Baker. Ő 1915-ben indult el Los Angelesből egy Stutz Bearcattel. 11 nap, 7 óra és 15 perc után futott be a New York-i Times Square-re. 18 évvel később már elég volt neki 53 óra és 30 perc is ehhez. Ez egyébként 40 évig megdöntetlen rekord maradt.
2013-as rekord dőlt meg most. Akkor 28 óra és 50 perc alatt tudták le a két part közötti utat egy Mercedes-Benz CL 55 AMG-vel. Most szintén egy Mercedesszel állították be a csúcsot. Az Arne Toman, Doug Tabutt és Berkeley Chadwick trió egy 2015-ös E63 AMG-vel indult el Manhattanből Los Angelesbe. 27 óra és 25 perc alatt tudták le az utat.
Elképesztő, hogy bár állításuk szerint rengeteg rendőr volt az úton, de egyik sem állította meg a látványosan gyorsan haladó autót. Az összkerekes E63 AMG biturbó V8-asát 700 lóerőre húzták fel és a csomagtartójába egyedileg készült, hatalmas tank került, hogy sokáig bírja benzinnel a száguldást. Az átlagsebességük 160 km/óra volt, de volt olyan is, amikor 310 felett repesztettek.
Felszerelkeztek pár radardetektorral, CB rádió is volt a Merciben, a navigációt pedig a Waze-re bízták. A rekordhoz azonban ennél nagyobb óvatosságra volt szükség, ezért a tetőre szerelt hőkamera figyelte az út szélén lesben álló rendőröket, nappal pedig távcsővel figyelte az utas, hogy mi a helyzet a messzi távolban.
Kapcsolót szereltek, mely leoltja a hátsó lámpákat, de még a féklámpát is, plusz minden karbon elemet ezüstre fóliáztak, hogy kevésbé legyen feltűnő az autó. Hátul igyekeztek úgy beletakarni a hátsó lámpába, hogy helyi piacos átlagautónak, Honda Accordnak nézzen ki.
4550 kilométeren keresztül tartani ezt a veszett tempót elképesztő teljesítmény. Sokan rajonganak a Cannonball Runért és azért, hogy vannak olyan bolondok, akik képesek nekivágni a rekord megdöntésének és erős az ellentábor is.
Elvégre olyan államokon száguldottak végig 160-as átlaggal, ahol jóval alacsonyabb az autópályás sebességhatár. Nem csak azt tették szóvá, hogy illegális, hanem azt is, hogy ezzel a váratlanul nagy tempóval veszélyeztették azokat a közlekedőket, akik nem számítanak ilyesmire. Annyi viszont biztos, hogy amíg autózás van, addig versenyzés is lesz. Hol másik autók ellen, hol az idő ellen.
Nézd meg videón is ezt az egész őrületet!