A General Motors saját nevére vette az első sorozatgyártású elektromos autót, az EV1-est, melyet 1996-tól gyártottak és mindössze 1117 példány készült belőle. Az elektromos autózás már addig is rendre felbukkant az autóiparban, de sokak szerint a GM kifejezetten hátráltatta az EV1-essel a terjedését. Nem tűnt úgy, hogy van jövője az autónak, ezért a vállalat fel sem ajánlotta a tulajdonosoknak az autó megvásárlását, egész egyszerűen a lízing végén visszavette őket.
Sokat adományoztak közülük múzeumoknak és kutatóintézeteknek, iskoláknak, de a legtöbb EV1-est bezúzták. Éppen ezért kész csoda, hogy egy ilyen ritkaság egy alabamai parkolóházban porosodjon. Pontosabb helyszínt nem árultak el, mert ritkasága okán többen is lecsaphatnak rá.
A megtaláló szerint az akksicsomag vagy a villanymotor hiányozhat belőle, mert nagyon magasan áll az eleje, de a portól eltekintve jó állapotban van az autó, a belseje sem elhasznált. Könnyen mozgóképessé lehetne tenni a GM EV1-est.
A korai példányokba még 17 kWh körüli ólom-sav akkumulátor került (533 kg a csomag), később váltottak csak nikkel-metál hibridre. A gyári adatok szerint az előbbivel 126 km-t, utóbbival viszont már 228 km-t lehetett megtenni egy feltöltéssel. Ez azonban elég optimista adat az EPA szerint. Légellenállási együtthatója kiemelkedően jó, 0,19. A vásárlók havi 300-580 dollár körüli összegért használták az EV1-eseket.