A General Motors saját nevére vette az első sorozatgyártású elektromos autót, az EV1-est, melyet 1996-tól gyártottak és mindössze 1117 példány készült belőle. Az elektromos autózás már addig is rendre felbukkant az autóiparban, de sokak szerint a GM kifejezetten hátráltatta az EV1-essel a terjedését. Nem tűnt úgy, hogy van jövője az autónak, ezért a vállalat fel sem ajánlotta a tulajdonosoknak az autó megvásárlását, egész egyszerűen a lízing végén visszavette őket.

Sokat adományoztak közülük múzeumoknak és kutatóintézeteknek, iskoláknak, de a legtöbb EV1-est bezúzták. Éppen ezért kész csoda, hogy egy ilyen ritkaság egy alabamai parkolóházban porosodjon. Pontosabb helyszínt nem árultak el, mert ritkasága okán többen is lecsaphatnak rá.

Elhagyott ritkaságra bukkantak egy parkolóházban 1

A megtaláló szerint az akksicsomag vagy a villanymotor hiányozhat belőle, mert nagyon magasan áll az eleje, de a portól eltekintve jó állapotban van az autó, a belseje sem elhasznált. Könnyen mozgóképessé lehetne tenni a GM EV1-est.

A korai példányokba még 17 kWh körüli ólom-sav akkumulátor került (533 kg a csomag), később váltottak csak nikkel-metál hibridre. A gyári adatok szerint az előbbivel 126 km-t, utóbbival viszont már 228 km-t lehetett megtenni egy feltöltéssel. Ez azonban elég optimista adat az EPA szerint. Légellenállási együtthatója kiemelkedően jó, 0,19. A vásárlók havi 300-580 dollár körüli összegért használták az EV1-eseket.

Elhagyott ritkaságra bukkantak egy parkolóházban 19