Ha az ember szétnéz a német használtautó-piacon, számtalan furcsa, magánúton Európába került autóval találkozhat. A Lexus HS azonban még a mobile.de oldalairól is hiányzik – talán nem véletlenül.

2009-re a világ már elfogadta a Toyota Priust és megszerette a Lexus RX400h-t, ezért a Lexus úgy döntött, épít egy full hibrid luxusautót. Az akkori trendeknek megfelelően négyajtós limuzinban gondolkodtak: egy 4,7 méteres szedánban, amely az IS felett, de a GS alatt helyezkedik el.

A luxusautók rút kiskacsája 1

Az elsőkerék-hajtású modell az első Lexus volt, amelyet négyhengeres hibrid hajtáslánc hajtott (2,4 liter, 190 LE), de ennél is fontosabb, hogy ez volt az első olyan prémium modell, amelyet kizárólag hibridként gyártottak. A HS értelemszerűen nagyon takarékos volt, sőt: még egy EV gombot is kapott, amelyet megnyomva tisztán elektromosan haladhattunk – ilyet egyetlen Lexus sem tudott előtte.

A luxusautók rút kiskacsája 31

Japánban elképesztő szín- és anyagkombinációkban volt elérhető az autó; ez egy ízléses kivitel.

A HS máshogy is törődött a környezettel: az utastéri műanyagok egy része fenntartható ültetvényekről származó növények rostjaiból készült, a hibridekben szokásos takarékossági kijelzőn megjelenő pontokat pedig ténylegesen pénzre – pontosabban egy-egy kiválasztott civil szervezetnek juttatandó támogatásra) lehetett váltani.

Kár, hogy sem az elsőkerék-hajtás, sem az erőtlen formaterv nem nyerte el igazán a vevők tetszését, Észak-Amerikában egy fél életciklus után beszüntették a gyártását, igaz, Japánban 2018-ig kapható volt.

A luxusautók rút kiskacsája 32

Noha tengelytávja 7 cm-rel kisebb az IS-énél. a kardánalagút hiánya miatt hátul kényelmesebb volt annál.