Az elmúlt hónapokban egyre népszerűbbé váltak az olyan klipek a legnagyobb videomegosztón, melyekben valamilyen statisztikai mutatókat hasonlítottak össze. A videós formátum segítségével a többéves mutatókat animációk segítségével könnyen összehasonlíthatóvá lehet tenni, így egy-egy rövid videó is hosszú időre lekötheti azokat a nézőket, akiket érdekelnek az ilyen jellegű anyagok.
Egy olvasónk is készített néhány ilyen videót, a klipek témája pedig nem más, mint a magyar autóállomány alakulása. Az eddig elkészült infografikákon 3,5 percbe sűrítve végigkövethetjük az elmúlt szűk húsz év autóállományának, valamint forgalomba helyezett autómárkáinak alakulását, 2010-től kezdve pedig a legnépszerűbb típusok versenyét is figyelemmel követhetjük.
Talán a legérdekesebb infografika mind közül az autóállomány változásait mutató, melyekben jól megfigyelhető, hogy még a 2000-es évek elején is rengeteg Lada, Trabant, Wartburg és Polski Fiat gurult a magyar utakon, ám ezen autók fokozatosan lecserélődtek, és vették át helyüket a ma is népszerű márkák. A KSH adatain alapuló videón látszik, hogy Opelből volt a legtöbb az elmúlt 18 évben az utakon, a Suzuki a Lada hanyatlása után jött föl a második helyre. A német prémiummárkák versenyére is érdemes külön figyelmet szentelni, melyek a 2008-as válság után törtek előre igazán.
A forgalomba helyezett autókról szóló infografika megmutatja, hogy az évezred első éveiben előbb az Opel, majd a Suzuki eladásai pörögtek fel igazán, miközben az eleinte jól teljesítő Renault hamar visszacsúszott a lista hátsó régióiba. A válság éveiben megkavarodott a sorrend, a Ford került az élre és a Volkswagen is közeledett a korábbi éllovas márkákra. Innentől egészen 2018-ig az Opellel karöltve ez a három márka uralta a magyar piacot, a Suzuki többek között a Vitara népszerűsége miatt tört fel újra, a Toyotával karöltve.
A most mögöttünk hagyott évtizedben sokáig a Škoda Octavia volt a legnépszerűbb típus, ám 2014-ben robbantott a Suzuki a Vitarával. A kis szabadidő-autó népszerűségét az évtizedben csak a japán márka másik autója, az SX4 S-Cross tudta megközelíteni.