Úgy tűnik, hogy minden idők egyik legdrágább Ford Mustangja lesz az új Shelby GT500-as legelső legyártott példánya. Az akkor még el se készült autóra jól kibélelt bankszámlákkal álltak sorba a netes aukción. Az 1-es alvázszámú Shelby GT500-ast az arizonai Scottsdale-ben, a Barrett-Jackson aukcióján állítja ki majd Craig Jackson, aki 1,1 millió dollárt – bőven 300 millió forint felett – fizetett az autóért.

700 lóerővel küzd a cukorbetegség ellen az első Shelby GT500-as 1

Jackson bármilyen színt választhatott autójához, ő pedig a Lime Green alaprétegre a Candy Apple Green fantázianevű zöld árnyalatot kérte. Nem sokkal az ünnepek előtt készült el a michigani Flat Rock összeszerelő üzemben a GT500-as, mely valamelyest az 1968-as GT500 prototípusra, a Green Hornetre utal. A több mint egymillió dolláros vételár azonban nem a Shelby számláját gazdagítja, hanem jótékony célra ajánlották fel, egy a cukorbetegség kutatásával foglalkozó szervezet kapta.

700 lóerővel küzd a cukorbetegség ellen az első Shelby GT500-as 15

2,65 literes csak a kompresszor, amit az 5,2 literes V8-as kapott a Shelby GT500-asban. Az orron 50%-kal nagyobbak a hűtőnyílások, mert több mint 700 lóerőnek kell levegőt kapnia. A cél az volt, hogy a leggyorsabb utcai Mustangot készítsék el, és ehhez minden adott. Az egy tizedmásodperc alatt váltó hétgangos duplakuplungos váltót a Tremec szállítja, a gumik a Michelintől érkeznek, a futómű magneride-os, az elöl hatdugós fékeket pedig a Brembo szállítja.

1,9 tonnát nyom a Shelby GT500-as, de a negyedmérföldes távra 10,66 másodpercet mért egy tulajdonos, a végén 214 km/órával haladt át a célvonalon.

Az első példány gyártásáról videó is készült: