Már több éve piacon volt a brit MGB GT az amerikai piacon, amikor betette lábát a Datsun 240Z és tarolt. Csak 200 dollár különbség volt a két autó ára között, de a japán rivális frissebb formaterve és modernebb motorja ennél jóval többet adott.
Pozitív visszajelzéseket kapott a sajtótól és a korai elfogadó tulajdonosoktól is, ezért hamarosan hosszú várólista alakult ki az első Z-re. Más szerepe is volt a 240Z-nek, ez az autó hitette el az amerikai vásárlókkal, hogy a japán autó nem csak egy unalmas használati tárgy.
Nagyjából 420 példány készült a Z432-esből, ami a Nissan GT-R 160 lóerős motorját kapta. A számsor arra utal, hogy hengerenként négy szelepes, három Mikuni karburátort kapott és két vezérműtengelyes. Ezekből az autókból jócskán jutott a japán rendőrségnek is.
Kizárólag japán piacra készült a Z432R, mely a legritkább változat. Ebben a KPGC10-es Skyline GT-R S20-as sorhatosa van 160 lóerővel és homologizációs céllal készült a ’70-es évek elején.
Minden Z432R-t narancssárgára fényeztek és a könnyített gépházteteje feketére fényezett, akárcsak az alufelnik. Könnyebb első lökhárító és ajtók kerültek még rá.
Kirakták a felesleges kárpitokat a beltérből, valamint sportülések kerültek a Z-be. Nagyobb üzemanyagtankja volt, de a vékonyabb lemezek és a többi súlycsökkentő megoldás sikeres volt. A szériamodellnél 100 kg-mal könnyebb a Z432R.