Marcello Gandini csak 27 éves volt, amikor a Lamborghini Miurát megrajzolta és ez sokak szerint érződik is az autón. Sikerült valami egészen újat alkotnia, amiben nagy része van annak is, hogy a Lamborghini forradalmi műszaki alapot adott hozzá. 1966-ban mutatták be a Miurát és már ott, a Genfi Autószalonon is el volt tőle ájulva a közönség. Semmi máshoz nem volt hasonlítható és nem véletlenül tartják az első szupersportautónak.

Így tuningolta a Miurát egy Lamborghini-mérnök 1

Mert a Miurában a korábbiaktól eltérően a motor az utasok mögött van, méghozzá keresztben. Középmotoros, akárcsak a mai szupersportautók. A Lamborghini csúcsmodelljét olyanok engedhették csak meg maguknak, mint Miles Davis, Rod Stewart vagy épp Frank Sinatra. Az 1971. december 10-én elkészült fekete bőrbelsős zöld Miurát pedig az udinei Mr. Stel vette meg.

Így tuningolta a Miurát egy Lamborghini-mérnök 23

Valamivel később Claudio Zampolli, a legendás Lamborghini-mérnök juttatta ki egy kaliforniai vevőhöz az autót, aki már piros színű Miurát vásárolt meg. Az Amerikában tevékenykedő Zampolli 1978-ban vásárolta vissza a Miurát és rögtön SV blokkot lógatott bele, valamint a Jotához készült szárazkarteres rendszert is beépítette. 10 hüvelyk széles magnéziumkereket is vásárolt az autóhoz.

Így tuningolta a Miurát egy Lamborghini-mérnök 24

Látványosan szélesebb hátsó sárvédőket kaptak a P400-ashoz képest az SV-k, módosítottak a futóművön és a vezérlést is átdolgozták, valamint nagyobb karburátorok kerültek a V12-esre. 7850-es fordulaton 385 lóerő jön ki a Miura SV motorjából és 400 Nm nyomaték. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 290 km/órát is. Ezért cserélték le néhány Miurában az eredeti motort az SV blokkjára.

Így tuningolta a Miurát egy Lamborghini-mérnök 25

Ez a példány, melyet maga Claudio Zampolli tuningolt saját kedvére, a Sotheby’s januári aukcióján vélhetően közel 500 millió forintot is megér majd a negyedik tulajdonosának.