25 millió forintért már rengeteg izgalmas, olasz sportautót lehet venni. Innen indul az Alfa Romeo Giulia QV, de valamivel idősebbek is akadnak, például használt Ferrari F430-asok. Vagy egy közel 30 éves kompakt.
Giorgetto Giugiaro tervezte és azzal a céllal készült a Lancia Delta, hogy egy elsőkerék-hajtású, családi autó legyen a palettán a Beta alatt. Na, a HF Integrale célja nem ez volt.
1982 áprilisában a Turin Motor Show-n mutatták be a Delta Turbo 4X4 prototípust, amit kedvezően fogadtak az újságírók és a közönség is. A 16 szelepes HF Integrale csak hét évvel később a San Remo Rallyn ment először.
1991-ben nem csak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságot is behúzta a Lancia a Deltával. Ezért van erre emlékező apró plakett ennek az 1992-es Evoluzionénak a hátulján.
Alberto Tomba több aranyérmet is hozott Olaszországnak a téli olimplián, ezért azon kevesek egyike lett, akik személyesen az Agnelli családtól kaptak ajándékot a sportsikerekért. Ez az ajándék lett a fekete Lancia Delta HF Integrale Evoluzione.
Számos apróságot kapott az autó, ami a későbbi Evoluzione II-ben jelent meg. Ilyen a piros hengerfej vagy az új sportülések. Turbós, négyhengeres benzinmotorja 210 lóerős és 300 Nm a nyomatéka.