Orosz autóépítők ügyesen nyúltak az öreg, már alig fellelhető veterán típushoz. A Pobjedát látványos terepgéppé építették át, ahol a vad, célszerű külső némi hot rod beütéssel találkozik. Egyedi darab lett, egyedi jellemzőkkel, többek között immár 535 lóerős motorral, automata váltóval, és 250 literes üzemanyagtankkal rendelkezik, elméleti végsebessége pedig 200 km/óra. 

A GAZ–M20 Pobjeda egy szovjet autótípus, amelyet 1946-1958 között gyártott a Gorkiji Autógyár. A második világháborúban elért győzelemre emlékeztet a Pobjeda típusnév, amely magyarul “győzelmet” jelent.

Iszonyat menő terepjáró készült egy öreg orosz vasból 1 Iszonyat menő terepjáró készült egy öreg orosz vasból 2 Iszonyat menő terepjáró készült egy öreg orosz vasból 3 Iszonyat menő terepjáró készült egy öreg orosz vasból 4 Iszonyat menő terepjáró készült egy öreg orosz vasból 5

A 12 éves termelési ciklus alatt jó néhány modellváltozata készült, míg 1958-ban végleg átadta a helyét a Volga típusnak. Varsóban szovjet segítséggel létesült az FSO autógyár, amely kezdetben szovjet licenc alapján a Pobjedát Warszawa néven gyártotta. A magyar utakon is látható volt a Pobjeda, amelyet taxiként és az ÁVH-nál is gyakran alkalmaztak.

Hozzátartozik a teljes történethez, hogy nem ez a modern kivitel az első terepre szánt verzió, már az eredetiből is készítettek az orosz földutakra szánt, átalakított változatot. Az összkerékhajtású M72 végsebessége 90 km/óra volt, és 100 kilométeren 16 liter üzemanyagot nyelt le a 2,1 literes erőforrás. Három éven keresztül gyártották a modellt (1955-1958), ez idő alatt 4677 példány gurult ki a gorkiji üzemből (ma Nyizsnyij Novgorod).