A Tokiói Autószalonon mutatkozott be új fejlesztéseivel a Sense Brand, a japán tuningvilág egyik neves szereplője. Specialitásuk a kipufogó, de nem teljesítményben, nem is hangban utaznak, hanem látványban.
A cég két előző generációs Toyota Crown szedánnal demonstrálta bizarr szakértelmét. Mindkettőnél vaskos kipufogó töri át az oldalküszöböt – ez azonban csak a bemelegítés.
A fehér autót, egy Crown Athlete modellt a Lexus F sportmodellektől megszokott, ferdén egymás fölé rendezett kipufogópárokkal is felszerelték. Ehhez jött két, motorkerékpáros stílusban kialakított hangtompító és végcső. Így összesen nyolc ponton fújja ki égéstermékeit a típus 3.5 literes, 315 lóerős V6-os (2GR-FSE) motorja.
Nyolc kipufogó egy autón? Fogd meg a söröm! A Sense Brand egy másik Toyota Crownra nem kevesebb mint tizenkét csövet szerelt fel, köztük kettőt, ami egy sugárhajtású vadászrepülőgépet mintáz. És mit szólsz a gigantikus szárnyhoz – ugye, te sem vetted elsőre észre?
Nem véletlenül kapott több kipufogót a fekete Crown: orrában V6 helyett 5,0 literes V8-as blokk (a Lexus LS 460 1UR-FSE motorja) dolgozik.
Amúgy a Toyota Crown tizenharmadik szériája (2008- 2012) nem érdemli meg ezt a harsány kezelést: korának talán legkifinomultabb szedánja volt ugyanis, amelyet már 10 éve mesterséges intelligencia által vezérelt adaptív felfüggesztéssel, a fizetőkapuk előtt módosított motorfékhatással lassító navigációs berendezéssel, valamint radaros fékvezérlő rendszerrel szereltek fel. A modell a világon elsőként kapott műholdas adatokkal vezérelt automatikus vészfékfunkciót, amely stoptáblához közeledve akár a vezető beavatkozása nélkül is megállította az autót, vagy a két első ülés közötti légzsákot.