Az 1970-es évek közepére a Ford Motor Companynál rájöttek, hogy nem növekedhetnek a végtelenségig az autók és a legújabb Lincoln Continental esetében felmerült a Fox platfom használata. Azt azonban nem szerették volna, ha a legnagyobb luxust kínáló autón érezzék a spórolást, ezért inkább a nagyobb autókhoz igazított Panther platform mellett döntöttek. A downsizing eredménye mai szemmel is hatalmas, közel 5,6 méter hosszú, majdnem 2 méter széles és 1,4 méter magas négyajtós limuzin.
Az autó már kívülről is a luxust sugározza a rengeteg krómmal, a vinyl tetővel és az apró, ovális ablakkal a C oszlopnál. A hatalmas hűtőmaszk két oldalán pedig használaton kívül fedésben maradnak a fényszórók. Az autó hátulján régies stílusban pótkerékre emlékeztető domborulat található, ezen szerepel a típusnév is. A beltér hasonlóan fényűző. Világos bőrfotelek találhatóak benne és fémes kapcsolók, digitális műszerfal, klíma és minden, amit akkoriban az amerikai autóipar bele tudott pakolni egy autóba.
A Continental orrában lévő 5,8 literes, V8-as motorja mindössze 140 lóerős és 359 Nm nyomatéka van, amihez a Ford overdrive-os, 4 sebességes automata váltója csatlakozik. Ez a példány ráadásul egygazdás, még 1980-ban vásárolták a Michigan állambeli Grand Rapids-ben. Kevesebb mint 2500 kilométert tudta használni első tulajdonosa, mielőtt meghalt. Az autó azóta csak a szükséges karbantartásokat kapja, ezért az újszerű állapot.
A jóformán új Lincoln Continentalt 8,4 millió forintnak megfelelő összegért árulják, ami egy 40 éves, ennyire remek állapotban lévő autó esetén meglepő lehet. De talán azért nincs komoly értéke, mert a korszak amerikai autóipara már kevésbé érdekes a gyűjtők számára, mint az 50-es vagy 60-as évek gépei vagy éppen az örökké sláger izomautók.