1962-ben mutatták be a Torinói Auto Show-n az Alfa Romeo könnyű sportkocsiját, a Giulia TZ-t. Ebből a Giulia nevet azért kapta, mert alapvetően a Giulia alapjait és hajtását használták az autóhoz, a TZ pedig a Tubolare Zagato rövidítése, ami a csővázas felépítésre és a Zagato formára utalt. A 60-as években bemutatott TZ 1,6 literes motorja a versenyváltozatban több mint 160 lóerőt teljesített. A térvázas autó nem csak könnyű volt (650 kg), de a remek aerodinamika is segített abban, hogy akár 216 km/órás sebességgel is száguldhasson.
Ebben a szellemben született meg az Alfa Romeo 8C alapjait használó, 850 kg-os TZ3 Corsa is 2010-ben. Ezzel az autóval ünnepelte az Alfa, hogy 100 éve versenyez. Egy évvel később a Stradale verzió is megjelent, amiből csak 9 darabot készítettek.
Norihiko Harada tervezte az autót, természetesen a Zagato szárnyai alatt és mindent megőriztek, ami a klasszikust is jellemezte. A lapos és hosszú orrot, a hátratolt kabinnal és az aerodinamikus Kamm tailt, mely sok sportos autónak volt jellemzője. Ezek az autók valódi ritkaságok, amit nagyon kevesen engedhettek meg maguknak. Ők persze, személyre szabták a TZ3 Stradalékat, ezért két egyforma nincs is belőle.
Szintén térvázas ugye, de itt már karbon karosszériaelemek kerültek az autóra. Ennek ellenére jócskán meghízott, ez már 1450 kg. Az alapját pedig a Dodge Viper ACR-X szolgáltatja. Ez leginkább a beltéren látható, a műszerfal az Alfa Romeo logóktól eltekintve az amerikai sportautóból került át.
A 8,4 literes, teljesen alumínium, 90 fokos V10-es blokk szintén a Viper ACR-X-ből származik. A teljesítményt kereken 600 lóerőre lőtték be, amit 6100-as fordulatnál ad le. A nyomatéka pedig 5000-től 760 Nm. A fordulatszámmérő piros mezője 6250-nél van. A motorhoz a Tremec TR6060-as 6 gangos kéziváltó csatlakozik. A féktárcsákat a StopTech, a nyergeket pedig a Brembo szállította hozzá.
3,6 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a V10-es a TZ3 Stradalét, ha a pilóta elég ügyesen vált. A végsebessége pedig 325 km/óra. Értéke már bőven 200 millió forint felett van.