Szögletes, ötajtós kompakt autó a Lancia Delta, ami leginkább akkor került fel az autóbolondok térképére, amikor az olaszok elkezdtek raliautót faragni belőle. A turbómotoros, összkerék-hajtású prototípust még a 80-as évek elején bemutatták. 1991-ben egyéni és konstruktőri bajnoki címet húztak be a Delta S4-essel. A holland autóépítő és gyűjtő Paul V.J Koot viszont valami egészen mást szeretett volna kihozni a Deltából, ezért papírra vetette a Hyenát.

A Lancia nemet mondott, mégis elkészült a Hyena Zagato 1

Koot egy kupét képzelt el, amiről egy halom vázlatot készített. Ezekkel a tervekkel pedig beállított a milánói Zagatóhoz, akik lelkesen fogadták az ötletet. A cél egy olyan kerekded formájú, de tömör hatást keltő kétajtós volt, aminek a négy sarkába tolják a kerekeit. Ezt kizárólag a formatervvel érték el, mert az autó műszaki alapjaihoz nem nyúltak. A Hyena annyira Zagato stílusú lett, amennyire csak lehet. Merészek a vonalai, érdekesek az ablakfelületei és ott a dupla púpos tető is.

A Lancia nemet mondott, mégis elkészült a Hyena Zagato 23

Paul és a Zagato elhatározta, hogy egy kisebb, 75 autóból álló sorozatot gyártanak a Lancia Hyena Zagatóból. A Fiat viszont már ezt az autóépítős magánakciót se nézte jó szemmel, ezért nem biztosítottak alapokat a limitált szériához. Koot azonban elég gazdag volt ahhoz, hogy a Lanciától megvásároljon néhány autót, amivel elkezdődhetett a gyártás. Végül 24 darab Hyena készült, ezek közül a kilencedik példány ez a sötét bézs bőrbelsős, zöld színű.

A Lancia nemet mondott, mégis elkészült a Hyena Zagato 24

250 lóerős, négyhengeres turbómotorjával és összkerékhajtásával 5,4 másodperc alatt tudja a 100-as sprintet a Hyena. Ebben azért annak is szerepe van, hogy a kézzel, alumíniumból készített karosszéria 120 kg-mal könnyebbé tette a Lancia Delta HF Integralénél. Akkoriban 140 ezer svájci frank volt a Hyena ára, akárcsak a Porsche 911 Carrerának.

A Lancia nemet mondott, mégis elkészült a Hyena Zagato 25