Mindannyian tudjuk, melyik volt az első (és sokak szerint egyetlen igazi) batmobil. Ennek alkotója, George Barris viszont egy másik denevérautót is a nevére vett: habár nem ő építette, hanem barátja és tanítványa, Gary Wales, az utánozhatatlan Barris kijelentette, hogy száz évvel ezelőtt bizony pontosan így nézett volna ki a batmobil, és ezt hivatalos dokumentummal is megerősítette. Barris azóta elhunyt, az általa kiadott plakett viszont azóta is ennek a szörnyen nagy járműnek a műszerfalát díszíti.
Amit a képeken látunk, az valójában egy Seagrave motorral szerelt, 1916-ban gyártott American LaFrance teherautó. A XX. század elején kifejezetten megbízható, robusztus szerkezetként számon tartott konstrukciót előszeretettel használták a tűzoltók – persze csak akkor, ha megengedhették maguknak. Ezt a példányt – számos másikkal egyetemben – a kreatív autóépítő Gary Wales kaparintotta meg magának, és rögtön belelátta a sosemvolt, nulladik szériás batmobilt.

Gary Wales és a százéves Batmobile 2017-ben, a szörny világpremierjén
Az igazat megvallva az American LaFrance önmagában is lenyűgöző szerkezet. Motorjának 16 literes lökettérfogata mindössze hat égéstérre oszlik. Minden egyes henger saját blokkot kapott, így jóval strapabíróbb; hengerenként négy darab gyújtógyertya lobbantja be a keveréket. A sebességváltó háromfokozatú, manuális, a hátsó tengelyhez dupla láncon keresztül jut el a motor irdatlan nyomatéka. Nem gondolnánk, de ennek a teherautónak a végsebessége meghaladja a 160 km/órát (persze csak így, hogy nem cipel magával néhány tonna oltóvizet.)

Különálló hengerek sorakoznak egymás mögött