351 darab készült a Toyota 2000GT-ből, amit az első japán szuperautónak is tartanak. A kocsit 1965-ben mutatták be a Tokiói Autószalonon, és pontosan az volt vele a céljuk, ami később a Datsunnak a 240Z-vel. Átformálni azt a képet, amit a japán autókról gondolnak a nagyvilágban. Egészen addig nem túl izgalmas, megfizethető és megbízható autóként tekintettek a Toyotára is. Az alumínium karosszériás, bukólámpás 2000GT viszont nagyon más volt.

Régen túl drága volt, ma ritkaság a Toyota 2000GT 1

1967-től három éven át gyártották a Toyota 2000GT-t, de csak 62 balkormányos darab jutott el Amerikába, ahol igazán fellobbanthatták volna a keresletet. Az autó orrában a Yamahával közösen fejlesztett 1988 köbcentis, sorhatos motor van. 150 lóerejét 6600-as fordulaton adja le, mellé 175 Nm nyomatéka van. Kevésnek tűnhet, de a 2000GT mindössze 1120 kg-ot nyom. Ötsebességes kézi váltó, tárcsafékek és önzáró differenciálmű is került alá. A vezethetőségét a korabeli tesztek is dicsérik, néhány a Porsche 911 fölé emeli.

Régen túl drága volt, ma ritkaság a Toyota 2000GT 31

Mivel rettentően drága volt, hiába szerepelt a Csak kétszer élsz című James Bond filmben, aki sportautót szeretett volna, mégis inkább a Porsche 911-est vagy a Jaguar E-Type-ot választotta. Ezek egyébként referenciát jelentettek a tervezés során is. 30 éven át volt ez a piros autó a versenyző, Otto Linton tulajdonában, most pedig a Sotheby’s májusi árverésén kerül kalapács alá. Ritkasága miatt akár az 1 millió dolláros (bőven 300 millió forint feletti) ajánlat is érkezhet rá.

Régen túl drága volt, ma ritkaság a Toyota 2000GT 32

Újonnan 6800 dollárért adták Amerikában a Toyota 2000GT-t, ami a míves rózsafa betétek, a jó fogyasztás (7,59 l/100 km) és a 217 km/órás végsebesség ellenére sem volt elég csábító. Ma viszont az egyik legjobb befektetés a veteránok között.