1984 októberében mutatták meg az autós újságíróknak Bécsben a Lancia csúcsmodelljét, mely épp úgy a Fiat Type Four platformjára épült, mint a Fiat Croma, az Alfa Romeo 164-es és a Saab 9000. Novemberben már a nagyközönség is láthatta a Turin Motor Show-n. Két évvel később szintén Torinóban megmutatták, hogy milyen az igazi olasz luxuslimuzin. Ez lett a Lancia Thema 8.32, vagy ahogyan biztosan felkapja mindenki rá a fejét, a Ferrari motoros, négyajtós Lancia.

A Ferrari motoros Lancia maga a mézédes olasz luxus 1

1988-ban frissítették a modellt, ekkor kapta meg az új fényszórókat és a 2370 darabos első széria után ebből már csak 1601 készült. A Thema 8.32 karosszériáján csak néhány apróság árulja el, hogy Ferrari motor van a gépháztetőben. Ilyen a kézzel festett sárga díszcsík, az ezüst rácsozású hűtőmaszk és a picike 8.32 logó. A kinyíló hátsó szárny már csak akkor látható, ha éles bevetésen van a 2 927 köbcentis Tipo F105L V8-as. Az autó nevében a 8 a hengerek számára, a 32 pedig a szelepekre utal.

A Ferrari motoros Lancia maga a mézédes olasz luxus 23

Ez a V8-as közeli rokona a Ferrari 308-asban és a Mondial Quattrovalvolében használttal. A Maranelloban készült alkatrészeket a Ducati szerelte össze, de kisebb szelepekkel és más főtengellyel. A motor karakterét sokkal kellemesebbre vették, hogy jobban passzoljon egy luxuslimuzinhoz. Bosch KE3 Jetronic üzemanyag-befecskendezéssel szerelték és 215 lóerős teljesítményre lőtték be, amit 6750-es fordulatnál ad le. A katalizátoros verzió 205 lovas lett, ezek 285 Nm helyett 263-at adnak le.

A Ferrari motoros Lancia maga a mézédes olasz luxus 24

Álló helyzetből 100-as tempóra 6,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 240 km/óra. ABS-szel és a ZF sebességfüggő szervokormányával szerelték a Thema 8.32-t. A féktárcsák elöl 294 mm-esek, hátul 251 mm átmérőjűek. Az eredeti 15 colos felnikre a Goodyear kifejezetten az autóhoz fejlesztett, 205/55 méretű gumijait húzták.

A Ferrari motoros Lancia maga a mézédes olasz luxus 25

Kézműves fabetét és Alcantara borít mindent az utastérben, ahol a kormányt és a műszerfalat is bőrbe varrták. Felárért Poltrona Frau bőrkárpit is rendelhető volt a Thema 8.32-höz. A sebességmérő és a fordulatszámmérő mellett hat kisebb körműszer figyel a fabetétben (vízhőmérő, olajhőmérő, olajnyomás mérő és a többiek). Az órák fekete alapúak és sárga jelzések vannak rajtuk. Olyan extrák közül lehetett válogatni, mint az automata klíma, az elektromosan nyitható napfénytető vagy a szintén elektromosan állítható hátsó ülések. De kétség kívül a Ferrari V8-as adja az autó igazi vonzerejét.

A Ferrari motoros Lancia maga a mézédes olasz luxus 26