Ha van modell, ami az igazi belépőt jelenti a BMW-k világába, az az E36 Compact. Ez több értelemben is igaz. Egyrészt igaz volt már akkor is, amikor 1993-ban megjelent, hiszen ez volt a BMW belépőmodellje. A 3-as Compacthoz az E36-os alapjait nagyjából 20 centivel rövidítették meg és elöl maradt a MacPherson felfüggesztés, addig hátul az E30-as kisebb helyigényű és persze olcsóbb futóművét kapta. Másrészt ma ezek az autók használtan nagyjából a legolcsóbb használható BMW-k. Az viszont egész biztos, hogy ez a Hartge tuningos verzió nem filléres holmi.
1971-ben alapították a Hartge tuningcéget, ami aztán Merzigből Beckingenbe költözött, de a vállalat célja nem változott: olyan hétköznapinak kinéző BMW-ket akartak csinálni, amiben borzasztóan erős motor van. Ehhez tökéletes alap volt a kissé lenézett 3-as Compact, amit 1999-ben alakítottak át a legsúlyosabb recept szerint. Kis autóba tettek meglehetősen sok köbcentit, erre 90 000 német márkát költöttek. Nem csoda, hogy mindössze két ilyen készült.
Persze, nem a nagy felnik és a sárvédő szélesítése meg a Recaro kagylóülés vitte el a keret nagyját, hanem a motor. Az autóba ugyanis a Hartge kezelésén átesett 4,7 literes V8-as motor került. Valószínűleg cipőkanállal tették be az E36-os orrába a 350 lóerőt és 500 Nm-t tudó blokkot. Hozzá az M3-as hatfokozatú kéziváltójának átalakított változata csatlakozik, a futómű pedig a Bilsteintől érkezett.
Arról nem szólnak, hogy milyen dinamizmust ad az eredetileg 1,3 tonnát nyomó autónak a 350 lovas V8, de abban biztosak lehetünk, hogy a kis Kompótban ez a rengeteg erő pokoli tettekre képes.