Ha van modell, ami az igazi belépőt jelenti a BMW-k világába, az az E36 Compact. Ez több értelemben is igaz. Egyrészt igaz volt már akkor is, amikor 1993-ban megjelent, hiszen ez volt a BMW belépőmodellje. A 3-as Compacthoz az E36-os alapjait nagyjából 20 centivel rövidítették meg és elöl maradt a MacPherson felfüggesztés, addig hátul az E30-as kisebb helyigényű és persze olcsóbb futóművét kapta. Másrészt ma ezek az autók használtan nagyjából a legolcsóbb használható BMW-k. Az viszont egész biztos, hogy ez a Hartge tuningos verzió nem filléres holmi.

Gyilkos recept nyomán készült ez az E36 Compact 1

1971-ben alapították a Hartge tuningcéget, ami aztán Merzigből Beckingenbe költözött, de a vállalat célja nem változott: olyan hétköznapinak kinéző BMW-ket akartak csinálni, amiben borzasztóan erős motor van. Ehhez tökéletes alap volt a kissé lenézett 3-as Compact, amit 1999-ben alakítottak át a legsúlyosabb recept szerint. Kis autóba tettek meglehetősen sok köbcentit, erre 90 000 német márkát költöttek. Nem csoda, hogy mindössze két ilyen készült.

Gyilkos recept nyomán készült ez az E36 Compact 29

Persze, nem a nagy felnik és a sárvédő szélesítése meg a Recaro kagylóülés vitte el a keret nagyját, hanem a motor. Az autóba ugyanis a Hartge kezelésén átesett 4,7 literes V8-as motor került. Valószínűleg cipőkanállal tették be az E36-os orrába a 350 lóerőt és 500 Nm-t tudó blokkot. Hozzá az M3-as hatfokozatú kéziváltójának átalakított változata csatlakozik, a futómű pedig a Bilsteintől érkezett.

Gyilkos recept nyomán készült ez az E36 Compact 30

Arról nem szólnak, hogy milyen dinamizmust ad az eredetileg 1,3 tonnát nyomó autónak a 350 lovas V8, de abban biztosak lehetünk, hogy a kis Kompótban ez a rengeteg erő pokoli tettekre képes.