1948-ban még az ausztriai Porsche Konstruktionen GesmbH kezdte el gyártani a Porsche 356-ost, mely a márka első szériagyártású autója. Nagyjából ötven autó készült Gmündben, aztán a vállalat elköltözött a németországi Zuffenhausenbe. Ekkoriban az amerikai vásárlók 4250 dollárért juthattak hozzá a kabrió modellhez, amibe ha rendeltek rádiót, akkor szabad szemmel is jól látható összeggel növekedett a vételár. Ez a piros kabrió már egy későbbi darab, de így is elképesztő összeget ér.
Közel 105 ezer kilométert futott, ami a korához képest remek, de nem számít extrém alacsonynak. Mégis 1,4 millió dollárért – tehát úgy 420 millió forintért – keresnek vevőt erre a Carrera 2 kabrióra. Ezekben az autókban már 2 literes, négyhengeres boxermotor van, két duplatorkú karburátorral. Naná, hogy léghűtéses! 130 lóerejét 6250-es fordulaton adja le, mellé 162 Nm nyomatéka van.
Veteránként értékes, de ez a Carrera 2 azért számít igazán ritkaságnak, mert 1963-ban mindössze 22 darabot gyártottak a kabrióból, amik közül csak kettőt fényeztek piros színűre. Az autót most Amerikában árulják, de egészen 2017-ig Európában járkált a 356-os, és mielőtt kiutaztatták, teljes mechanikai restauráláson esett át. Persze az összes papírja és minden dokumentuma megvan, valamint egy halom bekeretezett plecsni is a különböző márkakluboktól.
Hihetetlen, de annyiba került, mint egy Weissach-csomagos Porsche 918 Spyder. Csak ez annál jóval idősebb és sokkal ritkább gép.