Minden idők egyik legmegbízhatóbb Mercedesének tartják egyesek a 123-ast. Ez tulajdonképpen a mai E-osztály elődje, amit 1976-tól tíz éven át gyártottak és a legtöbben csak zöldséges Merciként ismerik. Ez a név se ragadhatott volna rá másképp, mint úgy, hogy cudar körülmények között és nem feltétlenül rendeltetésszerűen használva sem adta fel a harcot a W123-as limuzin és az S123-as kombi.

Ez a kombi 123-as Merci még sosem volt zöldséges 1

Nekem zöld színben, zöld beltérrel az igazán autentikus a 123-as, de ezen a kéken azért megakadt a szemem. Van benne már 269 789 kilométer, de ez nem látszik rajta. Nem csak kívülről makulátlan az amerikai piacos kombi, de belül is újszerű az autó. Könnyen felismerhető az Amerikának szánt S123-as az ütközést elnyelő lökhárítóiról és a szabványos méretű, akkoriban 1 dollárért cserélhető lámpáiról.

Ez a kombi 123-as Merci még sosem volt zöldséges 31

1983-ban készült és rögtön Oklahomába szállították, majd a Texas állambeli Houstonban adták el a 300 TD-t. Neve nem turbódízelt jelent, hanem a kombit jelölő T-Modellt (Tourismus & Transport) dízelmotorral. A feltöltött neve 300 TD Turbodiesel lenne az S123-as kombiból. Korábbi tulajdonosai mind hosszú éveken át használták az autót, de ennek nyomai nem láthatóak. 2015-ben kezdtek bele a restaurálásába és csak évekkel később végeztek vele. Az eredeti légkondicionáló helyett valamivel modernebb került bele. Felszereltsége elég bőséges. Bosch-ködlámpája van, akad benne tempomat és elektromos ablak, valamint kazettás Becker-rádió. Eredetileg MB-Tex kárpit volt az ülésen, ezeket már bőrbe húzták.

Ez a kombi 123-as Merci még sosem volt zöldséges 32

125 lóerőt tud az OM617-es kódú 3 literes, öthengeres turbódízel és egyes vélekedések szerint csak élettartama elején jár a kevesebb mint 300 ezret futott autóban. Gyakran több mint 1 millió kilométert is elketyegnek mindenféle drasztikus beavatkozás nélkül. Ezért az autóért közel 14,5 millió forintnak megfelelő összeget kérnek.