Norvégia és Finnország fővárosában sem történt tavaly halálos kimenetelű gyalogos és kerékpáros baleset. Sőt Norvégiában újabb eredményként tavaly nem volt a közúti baleseteknek gyermek áldozata sem (0-15 éves kor között).

Az ETSC legfrissebb jelentése szerint Norvégiában volt a legalacsonyabb a közúti balesetek halálos áldozatainak a száma, 1 millió lakosra 20 baleseti haláleset jutott. Ez már 2010 óta így van, mármint, hogy Norvégiában mérhető a legnagyobb mértékű csökkenés a közúti halálesetek számában.

Visszatérve a két főváros eredményeire, tavaly Oslo csak egy autóvezető baleseti haláláról számolt be, Helsinkiben pedig egy autóvezető és két motoros vesztette életét közúti balesetben. Az eredményekben az infrastrukturális és forgalomszervezési megoldásoknak nagy a szerepe. Helsinki és Oslo egyaránt sebességkorlátozásokat vezetett be, javította az infrastruktúrát, és Oslóban az iskolák közelében biztonsági zónákat alakított ki. Mindkét városban ösztönzik a kerékpáros közlekedést.

Helsinki belvárosa mára nagyobbrészt 30 km/h sebességű zóna, és az új lakóövezetekben hasonlóan választják meg a megengedett sebességet. Növelték a gyalogos átkelőhelyek és a körforgalmak számát, és számos forgalomlassító útpálya-terelési megoldást vezettek be. Antonio Avenoso, az ETSC ügyvezető igazgatója szerint a két skandináv nagyváros olyan működő példát mutat, amelyet érdemes a többi európai városnak is követnie, ha biztonságossá kívánják tenni a közlekedésüket.