1965 február közepén egy fotós örökítette meg, ahogyan a Dallas közelében lévő Green Valley Raceway-en négy kerékkel a levegőbe rugaszkodik egy fehér színű Ford Mustang. Ezt az autót ráadásul Ken Miles vezette, aki nem csak élete első hivatalos győzelmét aratta vele, de ez a Shelby GT350R volt az első Mustang, ami behúzta az első helyet versenyen.

Ken Miles hajtotta győzelemig ezt a Mustangot 1

Mustangból persze rengeteg van és ezek az egyébként gyári prototípusok is könnyen elkallódnak, ha épp nem a zúzdában végzik. Az 5R002-es alvázszámú példány azonban átvészelte az elmúlt 55 évet és most könnyen lehet, hogy a valaha volt legértékesebb Mustanggá válik. A becslések szerint 1,5 milliárd forintnak megfelelő összeget adhat majd érte a legtöbbet kínáló a Mecum tavaszi aukcióján.

Ken Miles hajtotta győzelemig ezt a Mustangot 29

Történelmileg az egyik legjelentősebb amerikai izomautóként említik, mert valójában egy öszvérről van szó. Ez a Shelby GT350R prototípus egyszerre több új mérnöki megoldás próbája volt. Ezt mutatták meg a potenciális ügyfeleknek is és a hivatalos homologizációs eljáráson is ez az autó vett részt. 1966-ban adták el Bill Clawsonnak.

Ken Miles hajtotta győzelemig ezt a Mustangot 30

Bill nagyon jó kapcsolatot ápolt a Forddal és a Shelbyvel, ezért amikor a Mustang motorja felmondta a szolgálatot, akkor egy GT40-es kísérleti motorját kapta meg. Az autó nem maradt restaurálatlan, de a GT40 blokk továbbra is az autóban van. Ez az a V8-as, ami győzedelmeskedni tudott Le Mans-ban a Ferrarik felett. A 7 literes, V8-as motor több mint 485 lóerőt tud. Az pedig ma is borzasztóan sok.

Ken Miles hajtotta győzelemig ezt a Mustangot 31