Bármelyik generációt nézzük, a BMW M5 ellenállhatatlan, de ha a motorhang felől közelítjük meg a kérdést, akkor a legutóbbi két generáció turbós motorja hátrébb szorul a rangsorban, és a régebbi típusok kerülnek előtérbe.
Akusztikai élményből az M5 E60 adja a legtöbbet, a tízhengeres szívómotor hangja utánozhatatlan, főleg egy jól hangolt kipufogórendszerrel. Ahhoz tehát kétség sem fér, hogy a BMW M5 E60 egy vérbeli álomautó, ami árát tekintve eléri lassan a gödör alját, és innen már csak drágább lesz.
Főleg ez a példány, amibe a megszokott hétsebességes SMG váltó helyett hatsebességes manuális egység került.
2005-ben mutatkozott be a BMW M5-ös negyedik generációja, ami minden téren emelte a tétet az E39 kódjelű elődhöz viszonyítva. A négyszáz lóerős V8-ast egy 507 lóerős V10-es váltotta fel ami mérete ellenére szerette a pörgetést, maximális teljesítményét 7750-es fordulatnál adja le, mellé 6100-tól 520 Nm nyomaték társult. A gyári adatok szerint 4,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre, de egyes mérések szerint ezt a 4 másodperchez közelebb is képes kivitelezni a gyakorlatban.
A németországi Dingolfingban összesen 19 523 négyajtóst és csupán 1025 darab Touring modellt gyártottak belőle, az Egyesült Államok piacára szánt kézi váltósból pedig mindössze 407 darab készült. Ez a visszafogott, Silbergrau metálfényben pompázó darab egyike ennek a szériának, és bár a fabetét a beltérben elég megosztó, a jól megőrzött állapot enyhíti az esztétikai baki okozta fájdalmakat.
Nem látszik rajta a 180 ezer megtett kilométer, az ára pont a futott kilométerek miatt 29 500 euró, tehát körülbelül 10 millió forint, és nem több. Tavaly egy 63 ezret futott fehér BMW M5 V10 került kalapács alá manuális váltóval, akkor azt mérték tízmillióért. A hazai kínálat most – automatával – hétmillióról indul,