Egy ízléses, nem túltolt tuninggal megáldott Polski Fiat 126-os fotóit küldte át nekünk Norbert, az autó tulajdonosa, aki igazán nagy becsben tartja a lengyel csöppséget.

A cikk végén pedig kiderül, mi is az a Carantén

Olvasónk mesél

Első autóként kezdte pályafutását, anno még fehér színben, aztán megszerettem, megtanultam rajta szerelgetni, vezetni és annyira a szívemhez nőtt, hogy több mint 10 éve nálam van, építgetem, szépítgetem, újítgatom. Sosem adom el, amíg csak lehet hozzá alkatrészt szerezni, addig az utakon marad!

Ebben a hazai Kispolákban már Suzuki-motor is járt, a tulaj mesél róla 1

Mellette van napi használós autó is, de mai napig imádok a kispolákkal hasítani. Az emberek mutogatnak rá, mosolyognak, hiszen egyre kevesebb van belőlük az utakon. Hála a Club126-nak is, vagyunk még azért jó páran, akik szeretik a kispolákot.

Volt morcos is, de igazából jobban áll neki, ha nem az.

Ebben a hazai Kispolákban már Suzuki-motor is járt, a tulaj mesél róla 2

Egyliteres Suzuki Swift motor is volt már a farában, szlalomozni jártunk vele kisebb rendezvényeken, de mivel nem hivatalos átépítés volt, így visszatettem a gyárihoz. A fiát embléma csak a poén kedvéért volt. ;)

Ebben a hazai Kispolákban már Suzuki-motor is járt, a tulaj mesél róla 3

A Polski Fiat 126p nem véletlenül kapott tucatnyi becenevet, és maradt meg rajongók féltve őrzött kincsének. Ahogy a Trabant, a Kispolszki is életformává érett, kellemes hobbivá, kikopva az átlag közlekedésből, feldobva a hétvégi kirándulásokat.

A ’70-es évek elején kezdődött meg a Polski Fiat 126-os gyártása a lengyelországi Bielsko-Biała városában, az olasz licenc alapján készülő kisautó egészen 2000-ig maradt gyártásban és több mint 3 millió példány készült belőle. A 652 köbcentis, kéthengeres motor 26 lóerős és ez úgy 50 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a 610 kilogrammos autót.

Mi ez a Carantén?

Ebben a hazai Kispolákban már Suzuki-motor is járt, a tulaj mesél róla 4

Ez a Vezess új közössége, amely Facebook-csoport formájában kelt életre. A koronavírus miatt autógyárak álltak le, versenyek, kiállítások, találkozók maradnak el. Eközben személyes életünk is megváltozik, társadalmunk felelős tagjai, ha nem szükséges, ki sem mozdulnak otthonról, nem mennek közösségbe. Ám ettől függetlenül az autókat továbbra is imádjuk.

 

A Carantén azért született, hogy megmutathassátok verdáitokat, aktuális projektjeiteket vagy kedvenceiteket egymásnak, és olyan témákkal töltsétek el az időt, ami a legjobban érdekel titeket. Küldjétek a képeket, videókat, leírásokat, hagy lássák mások is, mi parkol a garázsban, a ház előtt vagy az udvaron! Jöhetnek az aktuális történetek, tippek, trükkök, tanácsok vagy korábbi kalandok – amíg újra szabadon hajthatunk!

 

CSATLAKOZZ ÉS MUTASD TE IS A VERDÁD!