Még mindig nagyon megosztó téma az elektromos autózás. Megszámlálhatatlan érv szól mellette és ellene is, de annyi biztos, hogy most az autóipar ebben látja a jövőt. A töltési idő és a hatótáv kettősét gyakran hozzák fel ellenérvként, de ha ilyen ütemben halad a fejlődés, akkor ezek is csak olyan számok lesznek, mint a többi. A portlandi Don Louv csak legyintett a kétkedőkre, és lenyomott egy 18 ezer kilométeres túrát a Porsche Taycan Turbójával.
Kedveli az őrült ötleteket és a hosszú túrákat, ezért cseppet sem gondolkozott, hogy belevágjon-e abba az útba, aminek sokan még repülővel sem indulnának neki. Egész pontosan ebbe itt:
Louv 46 napig utazott és közben közel 18 ezer kilométert tekert bele a Taycan Turbóba. Igaz, közben tett egy kis kitérőt Hawaiira is. Az út során nem sok problémája akadt, mindössze néhány nem igazán működő DC-töltő helyett kellett más töltési lehetőség után néznie. Két-három próbálkozásra volt olykor szükség, hogy megetesse a Taycant.
Megállapította, hogy a Tesla Superchargerek lefedettsége tényleg megkönnyíti azok dolgát, akik Teslát vezetnek, de más vállalkozások töltőállomásai is szépen zárkóznak fel. Az EPA mérése szerint a Taycan Turbo átlagosan 49 kWh-t fogyaszt 100 mérföldenként (kb. 160 km), neki 38,1 kWh-s átlag jött ki. Egy töltéssel úgy 360 kilométert tudott megtenni.
Egy villanyautótól talán nem újdonság, de a Taycan is rettentően csendes és a légrugós futómű miatt kényelmes is tud lenni. Don állítása szerint nem gond benne 8-10 órát levezetni. Ő az utolsó napon 17 órát vezetett és több mint 1600 kilométert tett meg. Az útról fedélzeti kamerás time lapse videó is készült, itt van alább: