A Porsche 917 blokkjának joggal jár a legendás jelző, a 180 fokos V12-es motort egyetlen céllal építették, a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésére. Ezért nem épp szériagyártású darab, maroknyi ember ért az életben tartásához, és még kevesebben vállalkoznak egy teljes felújításra. Bruce Canepa műhelyében viszont minden megvan egy ilyen művelethez.
Canepa nevét tisztelet övezi az öreg Porschékért rajongó közösségekben. Az egyik legnagyobb veterán Porsche versenygépgyűjteményt birtokolja, többek között 917-es is akad nála, így a videón látható 5,4 literes lökettérfogatú 917/30-as összerakása mondhatni rutinmunka számukra.
A 917/30-as motorja rengeteg finom műszaki csemegét rejt, amelyek fel is villannak a videóban. A vezérlés lánc vagy szíj helyett fogaskerékkel történik, a 12 hengeres hatalmas blokk klasszikus léghűtéses darab, kompresszióviszonya 6.5:1.
A kész motor pedig maga a lóerőgyártás olaj áztatta művészete, egy zseniális, komplex tárgy, aminek tiszteletet parancsol a létezése. 12 hengerére 24 gyújtógyertya jut, a hűtést pedig közvetlenül a főtengelyről hajtott ventilátor segíti.
A motor különlegessége, hogy a márkát ismerve azonnal boxernek mondanánk, pedig erről szó sincs, felépítését tekintve V-motorról van szó. A fejlesztők a rövidebb építésmód miatt döntöttek a megoldás mellett, így két-két dugattyú osztozik egy közös forgattyúcsapon.
Porsche 917
Az 1969-ben bemutatott technikával a Porsche uralta a versenypályákat, több mint tíz éven át a 917-es számított a leggyorsabbnak a hosszútávú futamokon. 1970-ben és 1971-ben győzött a híres 24 órás versenyen. Teljesítménye a kezdeti 520 lóerőről megháromszorozódott az évek során, a duplaturbós kivitel a hetvenes évek derekán 1580 lóerőt termelt edzéseken, a hosszabb versenyeken pedig 1100 lóerő állt a pilóta rendelkezésére.