A cég 1905-ben mutatta be első automobilját, most azonban nem erről lesz szó, hanem az ugyanekkor piacra dobott motorizált utas-/teherszállító tricikliről.

A jármű kifejezetten modern konstrukció volt: 5 lóerős, 600 köbcentis, egyhengeres motorját vízköpeny hűtötte, végsebessége 40 km/óra volt, bár az nem világos, hogy ezt a 200 kilogramm teherbírású raktér megpakolása után is tudta-e tartani. Gyanítjuk, hogy igen, mert a konstrukció alapját adó LW motorkerékpár ugyanezzel a blokkal félelmetes 70 km/óra sebesség elérésére volt képes.

Ennek az öreg Škodának nincs ki mind a négy kereke 1

A tricikli különlegessége a tengelykapcsoló és a kétfokozatú sebességváltó volt: ezek újdonságnak számítottak, és különösen az előbbinek örvendtek nagyon a felhasználók, mivel korábban csak betolni lehetett a motorkerékpárokat.

Az LW háromkerekű hamar népszerű lett a postások körében: Bécs után Prága és Budapest utcáin is megjelentek az apró teherjárművek. A doboz alatti tengely két laprugón nyugodott, a hajtott hátsó kerék azonban rugózatlan volt. Személyszállító változatban is készült a jármű; a bőrrel borított dupla ülés alatti fémlemez hatékonyan védte az utasokat a portól és a felverődő víztől.

Ennek az öreg Škodának nincs ki mind a négy kereke 11

A háromkerekű LW 1905 és 1911 között volt gyártásban. Mára mindössze három példánya maradt fenn, ezek egyike a prágai nemzeti műszaki múzeum tulajdonában van, ám a Mlada Boleslav-i Škoda-múzeumban tekinthető meg.