Nagyon-nagyon sok mindent láttunk már a szerelőműhelyek poklából, de most egy olyan esetet kaptunk, amire még a sokat látott szerelő is dobott néhány káromkodást a sarokba.
Egy rossz tűzgyűrű átka. Feszítővassal kellett levenni a burkolatot – írta Tamás, akitől a fotókat kaptuk.
A gond ez esetben a dízelmotorok befecskendezőinek a réz tömítőkarikáival volt, amelyet tűzkarikának vagy tűzgyűrűnek szoktak nevezni. Ha a porlasztó alsó réztömítése, azaz tűzgyűrűje, átereszt és így gáz kerül a porlasztó mellé, annak sorsa mondhatni megpecsételődött.
Az átfújó égéstérközeg vizet, olajat, kormot is tartalmaz, ami az alumíniumötvözet hengerfej és a vasalapú porlasztóház elektrokémiai korrózióját elősegíti, és maga is megköt. Ezzel a porlasztó tökéletesen beragad. A tömítés hibája miatt romlik a helyi hőelvezetés, így a porlasztó hőterhelése a többszörösére nő, akár szerkezetrepedést is okozva ezzel. Ha az átfújás még intenzívebbé válik, telerakja a hengerfejet is olaj és korom keverékével, mely megszilárdult bitumenhez hasonlít. Ez bevonja a porlasztót is. Az égéstérből kifújó gáz szaga jellegzetes, az utastérben is hamar érezhető.