A Mazda MX-5-ös első generációját (NA) 1989-ben kezdték el gyártani, tehát az első példányok már veteránnak számítanak. Ezért aztán egyre többször jelennek meg az aukciós oldalakon is a keveset futott darabok. Egyesek nem titkoltan azért nem mentek vele a szükségesnél többet és tartották folyamatosan garázsban, hogy egyszer az eredeti árának többszörösét érje a kis japán roadster. Pont, mint ez itt:

Az MX-5-össel az volt a cél, hogy visszahozza a klasszikus angol roadsterek hangulatát, mint amilyen a Triumph Spitfire, az MG Midget vagy a Lotus Elan, de azoknál modernebb, megbízhatóbb és megfizethető legyen. Mára a negyedik generációnál tart (ND) és sokak szerint a nagy példányszám ellenére is a jövő egyik klasszikusa lesz.

Furcsa, de már Mazda MX-5-ösöket is rejtenek a pajták 2

Arról már sokszor hallottunk, hogy az amerikai pajták rég elfeledett izomautókat rejtettek, de arról még nem, hogy egy felbakolt, féltve őrzött piros Mazda Miata (az MX-5-öst ott így hívják) bukkanjon elő. Pedig a connecticuti Wallingfordban pont ilyet szeretnének eladni úgy 3 millió forintért.

41 860 km van az autóban, klímás, és keménytetőt is adnak hozzá. A legfontosabb viszont, hogy sperrdifi is van benne, ami még izgalmasabb kanyarvételt biztosít az ügyes vezetőknek. A kocsi orrában hosszában beépített 1,6-os négyhengeres motor 116 lóerőt és 136 Nm nyomatékot tud, ami az apró kasztnit könnyen mozgatja.

Furcsa, de már Mazda MX-5-ösöket is rejtenek a pajták 3
Féltve őrzött MX-5 - hajtanád vagy megmentenéd?
Hajtanám, arra van!
79% (294)
Minél többet őrizzünk meg az utókornak!
21% (80)