1976 júliusában kezdődött a 3-as BMW második generációjának fejlesztése (E30), amiből a megszokott kétajtós kupé mellett már négyajtós, kabrió és jóval később kombit is kínáltak. A tervezés során már használtak számítógépes CAD programokat, szélcsatornás és törésteszteket is végeztek. 1985-ben a Frankfurti Autószalonon mutatták be a 325i Allrad modellt, a BMW első összkerékhajtású szériaautóját.
„A vadonatúj BMW a járműkezelhetőség új bajnoka” – nyilatkoztak az Auto Zeitung magazin újságírói, akik dicsérték a kedvezőtlen körülmények között is megfelelő tapadást és kanyarstabilitást. Később 325iX-re keresztelték át, alatta egy viszkokuplungos állandó összkerékhajtási rendszer dolgozott, ami 37:63 arányban osztotta meg a nyomatékot az első és hátsó tengely között. USA és Kanada hidegebb régióiban értékesítették a legtöbb ilyen 325iX-et, ahol az időnként felbukkanó nehéz időjárási körülmények indokolttá tették a négy hajtott kereket.
2,5 literes, sorhatos az M20B25 kódú motor, ami a 325iX-be került. 5800-as fordulaton ad le 171 lóerőt és 226 Nm nyomatékot 4000-es fordulatnál. A hátsókerekes modellnél bő 100 kg-mal nehezebb E30-as nagyjából 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 212 km/óra. Az iX-et egyébként a kicsit bőségesebb hasmagasságáról és a szélesebb kerékjárati íveiről könnyen fel lehet ismerni. Már ha találkozunk eggyel, mert egyre kevesebb van belőle, pláne jó állapotú.
20 millió forintért árulják ezt az ezüst négyajtóst, a zseniális kék beltérrel, ami nem véletlenül néz ki úgy, mintha új volna. 1986 márciusának végén gördült le a szalagról és mostanra csak 510 km van benne. Gyűjtői darab, ez nem is kérdés.