Amikor az ember elindul az autórajongás útján még gyerekként, hamar megtanulja, hogy az amerikai izom nyolc hengerrel érkezik. Kivételként hirtelen a V10-es motorral szerelt Dodge Vipert tudom említeni, de általánosságban elmondható, hogy a V6 odaát lesajnált belépőmotor a sportos típusok között, a V10-V12 pedig megmaradt az egzotikus európai autók kiváltsága.

A mai V8-asok között pedig a General Motors-féle LS széria örvend az egyik legnagyobb rajongótábornak, ez tűnik fel rengeteg épített Hot Rodban és a gyári Corvette típusokban is. A piac pedig akkora, hogy egy műhely úgy érezte, van igény a technológiát négy hengerrel megtoldó, egyedi kivitelre is.

V12-es blokkokért a Race Cast Engineering ausztrál vállalkozást kell keresni, ők faragják az őrültnél őrültebb motorok alapjait. Korábban már beszámoltunk egy általuk készített darabról: a 9,5 literes óriás 6500-as fordulatnál adja le a 755 lóerős teljesítményét, de elforog akár 7100-ig is. 

A fejlesztés során összebútoroztak egy motorvezérlőket gyártó amerikai céggel, a Haltechhel, akik még figyelemre méltóbb konstrukciót állítottak össze.

Az immár 9,7 literes motorra négy Garrett GT3682R turbófeltöltőt szereltek. Minden egyes csigához körülbelül 2,5 literes lökettérfogat tartozik, így tökéletesek a feladatra, a teljesítményről viszont sajnos nincs pontos információ, de az sokat sejtető információ, hogy a motornak van 1000 lóerős rendelhető kivitele is.

Mivel egy kiállítási darab készült, amit későbbi rendezvényekre szánnak, ezért lett ennyire látványos a kialakítás (részben pedig abból a praktikus okból, hogy beférjen egy átlagos méretű ajtón). Végül a legfontosabb kérdés, mennyibe kerül egy ilyen motor, ha Bugatti Veyront verő projektbe fognánk? Nos a blokk elérhető a V12LS.com oldalán turbók nélkül, és az ausztrálok nem félnek kiírni az árakat, az indításra kész 700 lóerős V12-es 55 ezer dollár (17,5 millió forint).