1990 októberében jelent meg az amerikai piacon az Acura Legend, amit az európai vásárlók Honda márkanév alatt ismerhetnek. Az első generációtól eltérően már nem volt a Rover 800-as rokona és a keresztmotoros, elsőkerék-hajtású elrendezés helyett hosszmotorra váltott, de megtartotta az elsőkerék-hajtást. A formája is jóval komolyabb és aerodinamikusabb lett.

Hatalmas siker lett a Legend Amerikában és a japánoknak ezzel sikerült közel férkőznie a BMW és Mercedes vásárlóköréhez. A Legend nem csak a megbízhatóság ígéretét adta, hanem egy halom olyan extrát, ami nem csak a ’90-es években, hanem ma is a luxusautók jellemzője. Légzsákok mellett sebességfüggő kormányzás, automata klíma, fűthető bőrülések és a kupén soft close-os ajtók is vannak. És mind remekül működik ebben a majdnem 1 millió kilométert futott Legendben.

1 millió km-t futott hibátlanul ez a Honda Legend 1

Tyson Hugie 2003-ban, Las Vegasban 95 ezer mérfölddel (152 950 km) vette az 1994-es Acura Legend LS kupét. Az első kilenc évben napi szinten járt a Legenddel, most pedig inkább hobbiautó. Hamarosan gyári rádióval és hasonló apróságokkal állítja vissza az eredeti állapotot.

Most közel 1 millió kilométernyi mérföld van az autóban, ami rengeteg helyen járt és ennek megfelelően nem tökéletes az állapota. Többször újrafényezték már és most is vannak rajta kőfelverődések és karcok. A bőrülés több helyen kopott, de alapvetően mindig nagyon megbízhatóan üzemelt a C32A gyári kódjelű, 230 lovas, 3,2 literes V6-ossal az orrában. Ma is az eredeti kuplungja van benne.

Sok autó képes hasonlóan gyűjteni a kilométereket, de ahhoz kell egy ilyen gondos gazda is, aki mindig megadja a gépnek, ami jár. Tyson Hugie láthatóan ilyen, amit jól mutat a videóban is látható vaskos mappák tartalma az évek során felgyűlt tételekkel: