Az olvasók használt autókra vágynak, és kérdeznek, Varga Tibor szakértőnk pedig válaszol. Tibor dolgozott autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitott. Ezzel párhuzamosan kezdett autóvizsgálattal foglalkozni, a gyorssegély leveleit 20 év tapasztalattal a háta mögött írja.

Megbízható fiatal használt autót?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

2016-os évjáratú Ford Kuga 1.5 (150LE) benzinesben vagy ugyancsak ’16-os Nissan Qashqai 1.6 (163LE) benzinesben gondolkodom. Van tapasztalata az említett autókkal, melyik ígérkezik tartósabbnak? A napokban olvastam egy cikket és a Qashqai nem volt túl jó helyen a megbízhatóság tekintetében, ami egy japán autótól számomra meglepő.

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.

Márton

Szakértőnk válaszol

Kedves Márton!

Az, hogy melyik lesz tartósabb, majd 6-8 év múlva kiderül. Szerintem egyik sem. A kis benzines-turbós motorok elterjedésével vége lett a tartósságnak és még csak most következik a fekete leves. Ezek az autók pár év múlva érik el a 200-250 000 kilométeres futásteljesítményt. Várhatóan addigra horror összegekért lehet csak javítani/felújítani az összetett, drága technológiát. Amelyik motor elment 4 év alatt 250 000 kilométert, valószínűleg pályán tette, ezért bírja tovább.

Pár éves modern használt autót megéri venni? 2

Ford Kuga 2016-ból, gyakorlatilag új autó

Itt jön a csavar: az emberek azért veszik a turbós-benzines motorokat, mert sokat városoznak és hallották, hogy a dízelek szétesnek. A rossz hírem, hogy ezek a motorok semmivel nem lesznek tartósabbak városban, mint dízel társaik és javítani sem lesz olcsóbb őket.

Nem létezik már hosszú távú megbízhatóság fiatal autóknál. Ha megbízható SUV-ot keres hosszú távra, akkor mondjuk egy Toyota RAV4-et javasolnék 10 évesen szívó benzinmotorral.

Amennyiben a két autó közül kellene választanom, én a Ford Kugát választanám.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Tiszteletet parancsoló autót, amit olcsó fenntartani

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

4-5,5 millió forint között szeretnék vásárolni legalább 5 év használatra egy premium suv/terepjárót, vagy egy kényelmes limuzint 2012 gyártástól, automataváltóval. Nem szeretném, ha rám húznák a kormányt, bevágnának elém állandóan stb… ezért fontos az autó megjelenése (lehet viccesen hangzik, de mikor hosszabb ideig egy új X5, vagy Touareggel jártam még az is megadta az elsőbbséget, akinek nem kellett volna :), az S osztályról már nem is beszélnék)

Pár éves modern használt autót megéri venni? 3

Volvo XC60 – Egy visszafogottabb presztizsmárka SUV-ja, ami akár jó döntés is lehet

A BMW X3, és F10-11-es 5-ös szériát néztem, vagy Audi Q3, Q5, vagy A6, esetleg Volvo xc60 típusokon gondolkodtam. Ha nem szeretnék évi egymillió forintot a szervizre költeni, javasolja valamelyik autót? Esetleg nézzek inkább Mazda CX szériát, vagy Toyotát, Lexust?

Napi 30 km elővárosi, városi utazás az állandó, de sokszor utazom több száz kilométereket is. Eddig nem akartam olyan autót, amire azt mondják, hogy a szomszéd irigy lenne rá, de már ezt felülírta a fenti okfejtésem

Válaszát kíváncsian várva: V. Miklós

Szakértőnk válaszol

Kedves Miklós!

Amennyiben a fenti BMW-ben, vagy Audikban gondolkodik, nagy eséllyel rálocsolja majd az évi 1 milliót. A BMW-be szerelt sorhatos dízelek közismert problémája a szívósor meghibásodása, a pillangószelepek tengelyének kopása, majd törése. A csere körülbelül 180 000 forintos költség nem márkaszervizben. Számíthatunk az izzításelektronika hibájára is. Az összes dízel részecskeszűrős, ami városi használatnál az ismétlődő regenerálási kísérletek miatt olajhíguláshoz vezet, mint más modern dízelben is. 

Megbízható működése ellenére egy használt 5-ös BMW fenntartása jelentős kiadás, akkor is, ha ára egy jobban felszerelt új Octaviával van egy szinten. 

A Volvo SUV-okra is lehet költeni, de kisebb az esélye az óriási szervizköltségnek, mint a fentieknél.

Azt gondolom, helyesen látja: ha nem akar SUV-ra lapátolni ekkora összegeket, a legjobb választás a Toyota/Lexus. A Mazda CX7 sem lenne akkora pénznyelő, de egyre többször futok bele magas olajfogyasztású fiatal Mazda motorokba.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Családi autót kétmillióért

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Tibor Úr!

Jelenleg egy Ford Mondeo MK3 2002 diesel TDDI tulajdonosa vagyok. A kocsi kicsit öreg és szeretném lecserélni valami hasonló nagy nem túl öreg, és nem új családi autóra. Mit ajánlana, ami viszonylag megbízható és 2-2,5 millió forint között lenne? Nézegettem az Opel Astra H, illetve a Insigniát is, de ismerősök hamar lebeszéltek róla. Esetleg Skoda Octavia?
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Gavron Attila

Szakértőnk válaszol

Kedves Attila!

A Volkswagen hagyományosan remek dízel motorokat gyárt, de problémás benzineseket, ezért ajánlom az Octaviát, de inkább dízel motorral. Opel: Ha az ismerősöket kérdezi, mindig arról a típusról lesz fantasztikus és rengeteg negatív tapasztalatuk, amiről éppen beszélnek. Lehet jó Opelt vásárolni, de és inkább egy Mk.4-es Mondeót ajánlanék.

Pár éves modern használt autót megéri venni? 6

Negyedik generációs Ford Mondeo, ez a típus a legtöbb igénynek megfelel, amit egy nagy méretű családi autóval szemben támaszthatunk

6-8 éves kor felett nem az a fontos, hogy melyik típus a legjobb, hanem hogy az adott autó milyen állapotban van és hogy bántak vele addig.

Bármilyen típust választ, kérje szakértő segítségét, hogy ne érjék meglepetések később.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu