2006 februárjában a Porsche bemutatta a 997-es GT3-at. Jellemzően ezek azok a 911-esek, amik már pont egy kicsit túl feszesek az utcára, viszont lehet rajtuk rendszám, ezért ki lehet bírni a következő pályanapig. Különlegessége a zero lift-nek hívott aerodinamika, aminek az a lényege, hogy minden elem azt szolgálja, hogy az útnak nyomja az autót és ne csökkenjen a tapadás.

Ezzel minden adott egy jó pályanaphoz 1

917 darabot értékesítettek az Egyesült Államokban és 46 darab került Kanadai vásárlókhoz, tehát a nagy víz másik oldalán nem túl gyakori darab. Ezt az 51 500 kilométert futott szürke metál GT3-ast ráadásul értő kezek gondozták 2008-tól. Ez már csak abból is látszik, hogy azokat az apró módosításokat hajtották végre, ami kicsit élvezetesebbé teszi a pályanapokat.

Ezzel minden adott egy jó pályanaphoz 37

Kicsit ültetett a futóműve, utólagos DSC vezérlőt kapott és hidraulikus motortartókat. A 19 colos OZ Racing Ultraleggera HLT felniken pedig 255 és 305 széles Michelin Sport Cup 2 gumik vannak. Hatgangos kéziváltóval (egyszerűbb is ezzel 8000 fölé forgatni) és sperrel különösen jó játékszernek hangzik.

Ezzel minden adott egy jó pályanaphoz 38

3,6 literes, hathengeres boxermotorja 7600-nál adja le 415 lovas teljesítményét, hozzá 407 Nm nyomatéka van 5500-tól. A gyári adatok szerint valamivel 4 másodperc feletti 100-as sprintet tud, de mértek már jobb értéket is. Walter Röhrl 7 perc 42 másodperc alatt ért vele körbe a Nordschleifén.

Ezzel minden adott egy jó pályanaphoz 39