Progress of Power volt annak a Michigan állambeli Warrenben megrendezett eseménynek a neve, amelyen a General Motors 1969-ben előállt egy városi elektromosautó-tanulmánnyal. A GM 512E talán az egyik legaranyosabb játékautós kinézetű jármű, amiből nem lett semmi. A General Motors egyébként a mai napig küszködik az villanyautók felé forduló világgal. Formája akár a szappanbuborék vagy inkább négykerekű bukósisak, amire a körbeívelő szélvédő is ráerősít.

Nincs aranyosabb a GM elektromos buborékautójánál 1

Kifejezetten a városon belüli mobilitás megoldására tervezték az XP 512E-t. 2192 mm hosszú, 1422 mm széles és a tengelytávja csak 1321 mm. Összehasonlításképp a Smart ForTwo EQ ennél 503 mm-rel hosszabb és 241 mm-rel szélesebb, de még a tengelytávja is nagyobb 552 mm-rel. A GM picike autójának egész ívelt szélvédője felnyílt, aztán az elején lévő kis ajtón keresztül lehet beszállni. A kabin kétfős, a kevéske kezelőszervet a vezető könyöklőjéhez csoportosították. A műszerfala is elég egyszerű, csupán a sebességet és a töltöttséget mutatja.

Nincs aranyosabb a GM elektromos buborékautójánál 17

576 kg a GM EX 512E súlya, benne 84 voltos ólomsav-akkumulátor és egy további 12 voltos akkumulátor található, utóbbi a fedélzeti elektronika számára. Egy feltöltéssel 93 kilométert tudott megtenni 40 km/órás sebesség mellett. 115 voltos háztartási konnektorról 7 óra újratölteni a lemerült akksikat. A terveket végül pont a hosszadalmas újratöltés gyakorisága miatt vetették el. Pár évvel később pedig beköszöntött az olajválság, és egyszerűbbnek tűnt másképp feldolgozni az áremeléseket, mint tovább fejleszteni a villanyautót. Nézd csak meg a korabeli felvételen az 512E-t!

a videó a hirdetés után indul