1960-ban mindössze 241 darab Mercedes-Benz 300 SL Roadster készült (összesen több mint 1400 darab van belőle) és akkoriban az amerikai vásárlóknak 10 950 dolláros alapáron kínálták, ami 60%-os emelést jelentett a sirályszárnyashoz képest. Ezért cserébe tényleg egy sokkal komfortosabb autót kaptak azok, akik a nyitható tetős változatra vártak. A karosszéria alatt ugyanúgy csőváz van, de például a csomagtartót úgy alakították ki, hogy több hely legyen a bőröndöknek.

Épp ezért a pótkerék a padló alatt kapott helyet, az üzemanyagtank pedig valamivel kisebb lett. Jellegéből adódóan a Roadsteren hagyományos ajtók vannak, amik a kupéval szemben alacsonyabb küszöböket adnak, így a beszállás is sokkal egyszerűbb. A nyitható tetős SL 125 kg-mal nehezebb a sirályszárnyasnál, valamivel több mint 1,4 tonna.

40 év után került elő a 300 SL Roadster 1

3 literes, soros hathengeres az M198-as kódú motor, ami az amerikai piacos verzióban 250 lóerős teljesítményét 6100-as fordulaton adja le és 309 Nm nyomatéka van. Bosch mechanikus befecskendezést és szárazkarteres a motor. Valamivel 7 másodperc alatti gyorsulásra képes és 200 km/óra feletti a végsebessége.

Újonnan Chicago környékén talált gazdára a 300 SL Roadster, de az eredeti kékesszürke szín és a kék bőrbelső túl merész volt, ezért rögtön a hagyományos ezüstre fényezték, a belteret pedig fekete bőrrel kárpitozták. Aztán a ’70-es években került második tulajdonosához, aki pár évvel a vásárlás után egy Indiana állambeli raktárba parkolta le. Az autó ott töltötte az elmúlt 40 évet, most pedig kigurították és így lett egy újabb 1 millió dolláros veterán a semmiből.

40 év után került elő a 300 SL Roadster 11

Kevesebb mint 24 ezer kilométer van a négy évtized után meglelt 300 SL Roadsterben. A gyári keménytető mellett az emelőt is tartalmazó szerszámkészlet is a autóban van. Igazoltan a megfelelő motor van benne, így még ebben az állapotában is több mint 300 millió forintot ér.