A két 1885-ös V-osztályú gőzmozdonyt még 1927-ben lökték be az Oreti folyóba, Új-zélandon. Egyrészt a folyót akarták kordában tartani a két vonat képezte „gáttal”, másrészt annyira alacsony volt a kereslet az ócskavasra, hogy még ezektől a monstrumoktól is így szabadultak meg, kidobták őket, a többit a természetre bízva.
Ezeket az acélszörnyeket azért a természet is nehezen rágja meg, ezért lehet, hogy 93 év múlva is érdemes volt komoly erőfeszítéseket tenni a kiemelésükért. Az előkészületek hat évig tartottak, a gyakorlati munka 2018-ban kezdődött, és csak 2020 elején sikerült a nagy művelet.
Többek között egy 110 tonna teherbírású darut kellett felállítani a helyszínen, ki kellett szivattyúzni a vizet a mederből, és ekkora tömeg emelése ilyen talajon nem épp stresszmentes művelet. Végül sikerült mindkét mozdonyt kiemelni. A vállalkozás maga 36,5 millió forintnyi összeget emésztett fel, amit javarészt vonatrajongó adakozók fedeztek.
A ritka roncsok ma már kiállítva várják a látogatókat, és a mozdonyok rajongói érkeznek is, hiszen ezek a különlegességek fajtájuk utolsó darabjai, speciálisan Új-Zéland számára készültek.