1990-ben a Hannoveri Vásáron mutatta be a Mercedes az elektromos 190E-t, melyet leginkább azért készítettek, hogy megmutassák, mennyire más hajtásláncokat is képes befogadni a W201-es platformja. Mivel a néma és dinamikus elektromos hajtás elég hatásos demonstráció, ezért ilyet pakoltak a 190-esbe. Aztán az 1991-es Genfi Autószalonra még finomítottak rajta.
Változatlan maradt az utastér helykínálata, és a 190-es Merci remek biztonságát sem befolyásolta az elektromos hajtáslánc, amiből többfélét is kipróbáltak az autóban. Nátrium-nikkel-klorid vagy nátrium-kén akkumulátorokat tettek az autóba, mert ezek nagyobb energiasűrűségűek voltak a korszak ólomsavas akksijainál. Igaz, 300 fokos működési hőmérsékletük kordában tartása kihívást jelentett a mérnököknek.
Két állandó mágneses elektromotor van a genfi 190-esekben, melyek a hátsó kerekeket hajtják. Ezek együttes csúcsteljesítménye 44 lóerő, ami ma egészen nevetségesnek tűnhet. Ötsebességes kéziváltó került ezekbe a 190-esekbe és 180 km/órás végsebességre képesek. Viszont mielőtt a villanyos 190-es megszületett, az autóipar majdnem elfelejtette az elektromos hajtást.
Regeneratív fékjeinek köszönhetően valamelyest képes visszatermelésre, a hatótávja azonban így is maximum 110 km. A Mercedes igyekezett számos ponton csökkenteni az autó súlyát, de az így is 200 kg-mal lett nehezebb, mint a belső égésű motorral szerelt 190-es. Az elkészült autókat különböző célokra adták ki tesztelni, például taxisofőröknek is, akik örültek a megbízható üzemnek. Az egyik prototípus 100 000 km-t is megtett hiba nélkül. Nézd meg videón, hogyan készült a 190 Electro!
1992 és 1996 között nagyszabású tesztet végeztek a Németországhoz tartozó Rügen-szigeten, ahol az önkormányzat segítette a Mercedest. Itt mindennapi körülmények között tesztelhették az elektromos autókat. 10 darab kézzel készített 190E Electro került a szigetre, melyekben különféle kombinációjú akksik voltak. Speciális töltőállomásokat és napkollektorokat telepítettek, hogy folyamatosan teszteljék az elektromos járművek koncepcióját. Összesen 60 különböző márkájú autó és furgon vett részt a tesztben.